Nem kétséges, hogy a Facebook megváltoztatta az emberek kapcsolatainak és kommunikációjának módját, minőségét és nem utolsó sorban a mennyiségét is. A platform 2004-es indulása óta fennálló folyamatos fejlődésével, a kék óriás egyre inkább befolyásolja a digitális trendeket és vele a marketingesek viselkedését. Az alábbiakban bemutatjuk a 2019-es év legnagyobb Facebook marketing trendjeit. Az idei év nagy dobásait és azokat a lehetséges víziókat, amelyeket az elkövetkező évben meg kell ölelned, ha lépést akarsz tartani a digitális térben, az online marketing területén.
A videó, még mindig nagyot megy
2018-ban a videó a digitális tartalom gyártás vitathatatlan királya volt, és bár a videó különböző variációi alakultak ki az év során, a következő időszakban, továbbra is folytatódik ez a tendencia. Vannak különféle tanulmányok és statisztikák, amelyek ezt támasztják alá, de talán semmi nem meggyőzőbb, mint Mark Zuckerberg kijelentése a témában, a Facebook-felhasználók naponta átlagosan 100 millió órányi videót néznek meg. Igen, ez így kimondva is egy brutálisan nagy szám.
Mindezek fényében talán kár is feszegetni, miért van az, hogy a felhasznált Facebook-videók legnagyobb része, 135 százalékkal több organikus elérést kap, mint a képek. Ezek csupán néhány hasznos adat, de jól jelzi az irányvonalakat, kijelöli céged számára a helyes utat. A tény, hogy az online marketing szakemberek 46 százaléka továbbra is tervezi, hogy az idén a Facebook videó a digitális marketing tervének fő csapásvonala. Nos ez minket végleg meggyőzött. A videós tartalmak helyes használata lesz a legnagyobb fegyvertény a versenytársaiddal szemben 2019-ben a Facebook marketing szakemberei szerint.
Használd Te is ha jót akarsz.

Nyomjad az élőt!
A Facebook Élő videó marketing használata egyre fontosabbá vált a vállalkozásoknak, politikusoknak, influencereknek és lényegében mindenkinek, aki szerette volna magát vagy cégét feltenni a digitális térképre. Azonnali módon reagálni egy eseményre, sablonos megszerkesztettség és különösebb előkészület nélkül, rögtön a nulladik pillanatban. Ez 2016 áprilisától minden felhasználó számára elérhetővé vált, és azt hiszem ez az, aminek óriási jelentősége van. A villámgyors, azonos időben történő közvetlen reagálás informatív módon, megváltoztatta az emberek gondolkodásmódját és ezzel együtt a mindennapokat.
Egy átlagember is lehetett rajongásig szeretett híresség, ha a mondanivalója a stílusa vagy az, amit bemutatott tetszett a világnak. A Search Engine Journal kutatásai bizonyították, hogy egy átlagos Facebook Live bejelentkezés elkötelezettsége 178 százalékkal magasabb, mint egy átlagos poszt elkötelezettsége. A Live hozzászólások átlagos elérése is több mint kétszeresére nőtt bevezetése óta. Brutális számok! Ezek a valós idejű kedvező kölcsönhatások a terjesztők és a fogyasztók között megteremtették az alapját és predesztinálják a formátum sokáig fennmaradó, tartós sikerét a következő időszakra legalábbis biztosan.
#FutureManagement tipp:
Hogyan lehet a Facebook Live-ot legjobban felhasználni marketingre?
- Facebook-esemény létrehozása: Ez egy jó módja annak, hogy a felhasználóid, előfizetőid tudomást szerezzenek a közelgő élő közvetítésről. Hasonlóképpen, az eseményhez jóval az eseményt megelőzően érdemes valamennyi közösségi média felületen tájékoztatni a nagyérdeműt. Az élő adások ütemezésének bemutatásával, a közönség pontosan tudja, mikor kell az élőzést várni.
- Társadalmi részesedések: Amikor elindul az élő műsor, a követőid számára következetes hashtag használatának segítségével üzenhetsz, így a követőid könnyebben találják meg az élő tartalmaidat. Tarts be a Facebook oldalának URL-jét, és jelölje meg a közvetítésben részt vevő megfelelő személyeket / márkákat. Így még könnyebb lesz.
- Újbóli közzététel: Ha rendszeres élő adásokat szeretnél készíteni, akkor az újbóli közzététel közzétételével tovább növelheti a tudatosságot. Tartalmazzanak linkeket a beágyazott videóid, így azok, akik kimaradtak, több vizuális nyomot kaphatnak arról, hogy mi is történt.

Az AR / VR növekedése
A Facebook F8 2017-es rendezvényén Mark Zuckerberg nem titkolta, hogy a VR és az AR lesznek a meghatározó irányvonalak a közösségi térben. A VR-ról már többen hallottatok, de azért álljunk meg itt is egy-két szóra. Az angol virtual reality, vagyis virtuális valóság rövidítése a VR. A virtuális valóság a számítógépek és szoftverek által vetített nem valós tér, egy mesterséges világ. A cél, hogy minél élethűbb legyen a virtuális valóságban lévő tér, a tárgyak, az effektek, árnyékok, hangok, minden. Minél élethűbb, a felhasználó annál inkább képes beleélni magát a virtuális valóságban történő eseményekbe. Oké, ez megvan, de mi a fene az AR?
Nos ez nem más, mint az angol augmented reality szavak rövidítése, amelynek magyarul a jelentése: kiterjesztett valóság. A kiterjesztett valóság, a valódi világ és a virtuális tér összemosásából jön létre. Ez egy sokkal bonyolultabb technika, mint a korábban ismert virtuális valóság, hiszen itt nem csak előre el kell készíteni egy elképzelt teret, hanem ez a technológia a valódi környezetben ad virtuális elemeket.
Mondunk konkrét példát.
A navigációs berendezésed úgy működik, hogy egy térképet kirajzolva azon megjeleníti, merre kell menned. Ha ugyanezt AR technológiával oldanák meg, akkor egy képernyőn az autód előtti valós forgalom videófelvételét látnád, és erre az élő, valódi képre rajzolná rá a rendszer, hogy merre menj tovább. Elég menő nem igaz?
A közösségi média-óriás eddig soha nem ismert alkalmazásaival, minden bizonnyal egy izgalmas új, interaktív birodalom felé vezet.
A Facebook új AR platformjának három fő szempontja lehet.
- Pontos hely: A pontos helyszín változó képeket hozhat létre a fényképezőgép keresőben. A korábban említett rendezvény ideje alatt Zuckerberg ezt már be is mutatta.
- 3D-effektusok: A platform úgy van kialakítva, hogy 3D-s környezetet hozzon létre egy 2D-s fotó segítségével. Ebbe a technikába némileg mi, átlag felhasználók is bepillantást nyerhettünk a tavalyi év végén a 2D-s fotóink 3D-vé alakításával.
- Objektumfelismerés: Ezzel a felhasználók valós idejű vizuális képeket használhatnak, hogy újfajta kölcsönhatásba kerüljenek a képekkel. Zuckerberg ezt egy növény, egy borosüveg és egy bögre fotójával illusztrálta.
Zuckerberg elismerte, hogy a jelenlegi formájában a telefonok kamerái nem alkalmasak lekezelni a kiterjesztett valóságot, ehhez további fejlesztésekre van szükség gyártói oldalról.

Facebook Spaces
Kezdetben az Oculus Rift és a Touch programban indult, ez a platform lehetővé teszi az emberek számára, hogy virtuális valóságban interakcióba lépjenek a barátokkal avatárként. A Facebook promóciós videóinak bemutatásakor a Spaces lehetővé teszi az ismerősök számára, hogy találkozzanak még akkor is, ha nem ugyanabban a fizikai térben vannak. A virtuális világban a felhasználók különböző médiaformákat oszthatnak meg egymással. Nézhetnek 3D-videókat, videóhívást kezdeményezhetnek, kalandozhatnak különleges tájakon, rajzolhatnak a levegőbe, és akár szelfiket is csinálhatnak egy virtuális szelfibottal.
Milyen hasznára válhat mindez a marketingeseknek?
A platform azon képessége, hogy felismeri a különböző tárgyakat most már számos kreatív márkaépítési lehetőséggel kecsegtet. A termékinformációk elhelyezése és azok megjelenítése csak a jéghegy csúcsa lesz. A felhasználók gyakorlatilag bármit képesek lesznek ezen keresztül megmutatni, cipőt, autót, ruhát, ételt, bármit. Kíváncsian várom, hogy a nagyvállalatok, hogyan fogják ezt az új technológiát kiaknázni és beépíteni a kampányaikba. Az idei év talán erre is választ ad.

Innovatív vizuális tartalmak
Ha egy kép többet mond ezer szónál, akkor a GIF-ek kifejezhetik, azt amit szavakkal nem lehet. És bár a szórakoztató értékét már régóta értékelik a felhasználók, a márkák is egyre inkább látják, mit kezdhetnek ezekkel a vicces képkockákból üzleti szempontból.
GIF jelentése: egy rövidítés: Graphics Interchange Format. Magyarán képek tárolására alkalmas fájlformátum. Ez is egy olyan képfájl típus, mint a jpg vagy a png. Ezeknél annyival több, hogy képes egyetlen fájlban több képkockát tárolni, és így mozgóvá alakítható. Ez az animált gif, azaz a megelevenített, életre keltett kép. 2019-ben a GIF-es tartalmak egyre meghatározóbbá válnak, a TechCrunch szerint a Giphy több mint 200 millió napi felhasználója küld naponta 1 milliárd GIF-et. Olyan hatalmas üzletté nőtte ki magát, hogy a Giphy saját stúdiót hozott létre Los Angelesben, ahol olyan hatalmas giga ügyfelek számára, mint Nike, Paramount, McDonald's és FOX készít egyedi tartalmakat.
#FutureManagement tipp:
Íme néhány tipp a GIF-ek Facebook-hirdetések használatához.
- Kristálytiszta képalkotás: A zavaros átmenetek és a strobing hatások nem működnek erre a formátumra.
- Egyszerű üzenet: a GIF-el úgy működnek jól, ha egyszerűen teszik a dolgukat. Vizualizálva szórakoztatnak. Győződj meg róla, hogy mind a közvetíteni kívánt üzenet, mind az átmenetek, mind a CTA-k a lehető legegyszerűbbek az információ átadására.
- Építsd be a kommunikációs stratégiádba: Persze egyes GIF-eknek csak a vírus mágiája van, de ahelyett, hogy ezt próbálnád minden lehetséges módon létrehozni, használd a GIF-hirdetéseket egy vizuális tartalomsorozat kiegészítő részeként.

A chatbotok folyamatos emelkedése
A Facebook szerint jelenleg 100 000 havi aktív botot fut a Messenger rendszerén keresztül, amely azonnali kapcsolatot teremt a márkák és az ügyfelek között. Az ügyfélszolgálatok számára továbbra is a chatbotok a legnagyobb főnyeremények. Ha helyesen használjuk őket, akkor az alapvető problémák felmérésében és kezelésében, valamint automatizált interakciók létrehozásában biztosít értékesítés versenyelőnyöket más márkákkal szemben, az ügyfél elégedettségről és gyorsaságról már nem is beszélve.

Happy Ending
Az új technológiák kifejlesztése kreatívabb lehetőségeket teremt a márkák számára, hogy aktívabban részt vállaljanak ügyfeleikkel folytatott együttműködéseik kialakításában és gyors megértésében. A Facebook pedig az újítások integrációját teszi lehetővé folyamatosan frissülő platformjaihoz úgy, hogy az kölcsönösen előnyös helyzeteket teremtsen a felek között. Azonban afelől ne legyen semmi kétségünk, hogy mindezt úgy teszi majd, hogy a kecske is jól lakjon és a káposzta is megmaradjon.