Miért jó egy orvosnak leszerződni egy marketing ügynökséggel? Az egészségügyi marketing előnyei

Egészségügyi marketing
Olvasási idő:

A tavalyi év megmutatta a kis-és középvállalkozások számára, hogy az online jelenlét elengedhetetlen. Az egészségügyet érintő törvényi változások miatt azonban ma már a magánpraxist üzemeltető orvosoknak is kulcskérdéssé válik a digitalizáció. Az egészségügyi marketing pont erre ad megoldást: érdeklődőből pácienseket generál, mindezt pedig automatizáltan.

De pontosan miért éri meg egy jó orvosnak leszerződni egy marketing ügynökséggel?

Ebben a cikkben végigvesszük a marketing kiszervezés előnyeit és megmutatjuk, hogy lehet a marketinget nem csupán eladásösztönzőként, hanem stratégiaként értelmezni az egészségügyben.

Amiért érdemes leszerződni egy jó orvosnak egy marketing ügynökséggel

Javul az információáramlás

Az embereknek rengeteg kérdésük van. A betegeknek és gyógyulni vágyóknak pedig még több! Azonban az esetek felében nem is betegjogi kérdésekkel keresik fel az orvost, hanem egyszerűen felvilágosítást kérnek.

A betegek és a hozzátartozóik felé irányuló kommunikáció nagymértékben javítható lenne a megfelelő marketingeszközök alkalmazásával és egy informatív weboldallal.

Ezen kívül azt is fontos megemlíteni, hogy egy megfelelően optimalizált weboldal segítségével az emberek tudni fogják hol, hogyan és mikor elérhető az orvos. A rendelés idők feltüntetésével, az esetleges változások közösségi média oldalakon való kommunikálásával pedig rengeteg időt spórolhatunk meg. 

Szaktudás, tapasztalat

Egy magánpraxis esetében mindenki azzal foglalkozik, amit tanult és amihez a legjobban ért. A bőrgyógyász a bőr elváltozásaival, a nőgyógyász pedig a női test egészségével. A szaktudás és a tapasztalat alap az adott szakterületen, azonban nem elvárható, hogy egy orvos a marketinghez is értsen.

Éppen ezért vannak a marketingügynökségek, ahol különböző specialisták gyűlnek össze: a grafikus látványt tervez, a fejlesztő weboldalt épít, a szövegíró tartalmakat gyárt.

egészségügyi marketing

Idő

Tisztában vagyunk vele, hogy egy páciens ellátása szakértelmet, türelmet, időt és odafigyelést igényel. Elengedhetetlen, hogy az orvos 100%-ban a betegére tudjon koncentrálni. A marketing tevékenységek levezénylése és az adminisztratív feladatok megkönnyítése nem az ő feladata. Ezek egy ügynökség feladatai.

Továbbá egy orvosnak éppen elég továbbképzésre és konferenciára kell járnia, nem engedheti meg magának, hogy még a marketing tudását is bővítse. Hiszen egy nap mindenkinek 24 órából áll.

Ezzel szemben egy marketingügynökség tudása azonnal rendelkezésre áll és az orvosnak nem kell marketing képzésekkel foglalkoznia.

Pontos célcsoport meghatározás

Az egészségügyi marketing is csak úgy működik jól, ha tudjuk, ki a célcsoportunk. Ha ugyanis nem határozzuk meg pontosan – lehetőleg már az elején –  hogy kiket akarunk az online jelenlétünkkel elérni, akkor a rendelkezésre álló költségvetés túlságosan elaprózódik. Így az elvárt eredmények sem jönnek majd.

A szegmentálás tehát az egészségügyben éppolyan fontos, mint a versenyszférában. Egy marketingügynökség feladata, hogy azonosítsa a célcsoportokat és megalkossa a praxis számára a buyer persona-kat, azaz az ideális vásárlókat, pácienseket.

Szakértelem széles körben

Az orvos szakértelme és tudása az egészségügyi marketing segítségével sokkal több emberhez juttatható el. Mely marketingeszközök lesznek segítségünkre ebben?

  • Egy megfelelően keresőoptimalizált weboldal, melyet a páciensek és a versenytársak megtalálnak,
  • pontosan beállított és folyamatosan optimalizált Facebook és Google hirdetések, melyekkel széles körben elérhető a célcsoport,
  • organikus közösségi média tartalmak a praxis követőinek,
  • hírlevélküldés a feliratkozóknak,
  • szakmai, edukáló blogcikkek megfelelően keresőoptimalizálva, az interneten böngésző embereknek.
marketing

Betegek elégedettségének növelése

A betegek elégedettsége nagymértékben növelhető az egészségügyi marketing által, hiszen:

  • az orvosnak „csak” a gyógyítással kell foglalkoznia, így több idő és energia jut a páciensekre,
  • javul az információáramlás és könnyebbé válik az időpontfoglalás,
  • javul az orvossal való kapcsolattartás lehetősége is.

Out-of-the-box thinking – Új kreatív ötletek

Sokszor kell egy külső szem, amely képes az innovatív, kreatív energiák felszabadítására – az out-of-the-box gondolkodásra. Az ügynökségeknek ez az egyik esszenciája.

Piaci előny a versenytársakkal szemben

Minél előbb megjelenik egy orvosi magánpraxis az online térben, annál nagyobb a valószínűsége, hogy megelőzi a versenytársait. Ehhez persze az kell, hogy jól csinálja az egészségügyi marketinget – hiszen mindannyian ismerjük a mondást: a marketingre költött költségek fele kidobott pénz, de nem mindegy, hogy melyik fele! Ebben tud segíteni egy ügynökség!

+1 Krízishelyzetek

Krízishelyzet mindig akad, nem lehet elkerülni. Legyen szó egy be nem töltődő oldalról, egy negatív kommentről, vagy a koronavírus okozta bezárásokról, minden krízisre reagálni kell, mégpedig azonnal! Gondoljunk csak bele, mennyivel hatékonyabb, ha egy felmerülő problémán egy egész csapat dolgozik!

v

Kérdésed van? Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!

Fontos, használható, eladást növelő tippek, trükkök, infók, tanulmányok, arcok.

Iratkozz fel most!
Érdekes ügyfelek, izgalmas projektek. A csapat pedig a szívem csücske. Én ezért szeretek itt dolgozni. ❤️ #FutureManagement #FMCREW