Halloween, a borzongás napja! Ha már ez a kicsit sem magyarnak mondható ünnep bekerült a köztudatba Európában - és lassan a hagyományok közé is - természetesen a szezonalitás mentén igyekeznek is sokan felhasználni. Ha végignéztek a Facebook oldalatokon, biztosan találkoztok legalább 10 márkával, aki ma posztolt valamilyen Halloween tartalmat. Természetesen így teszünk mi is, az oldalhoz hűen reklám és márkaépítési oldalról megvilágítva ezt az amerikai ünnepet. Mielőtt a reklámokról beszélnénk, tekintsük meg a miértet.
Miért vannak Halloween reklámok?
A kérdés jogos, bár elég egyszerű a válasz. Az embereket leginkább azok a témák érdeklik, amik az ő életükben szerepet játszanak. A legáltalánosabbak és teljes társadalmat érintő témák persze az időjárás, ünnepek, évszakok, esetleg politikai helyzet stb. Ezekből kialakul minden évre egy gyönyörű szezonalitás, amire már lehet alapozni vállalati kommunikációnkat: lesz egy vezérfonal, amit persze még sok egyébbel is ki kell egészíteni - célcsoportunk specifikus eseményei, vállalat élete stb - de az időben bekövetkező szezonalitás jó kiindulópont lehet. Így tehát természetes, hogy a márkák a Halloween ünnepét is felhasználja, és ezen keresztül is igyekszik kommunikálni értékeit, promócióit, különlegességeit. A következő Halloween reklámok erre kiváló példák, lássuk is őket:
#horrorklisé - Gorilla Glue ragasztó
Az amerikai ragasztógyártó a Halloween állandó kellékét, a baltás gyilkost ragadta meg reklámjában. Komikus szituáció, csattanóval - szó szerint - a végén. Kiválóan ragadja meg a termék legfőbb tulajdonságát, emellett a használatot is bemutatja. Íme:
#haláli - Volvo Automous Driving
A Volvok mindigis biztonságukról voltak elhíresülve, ha tetszik, ez a legfőbb márkaértékük, ez az, amit léptem nyomon hangsúlyoznak, és ami köré R&D folyamataikat is rendezték: első gyalogoslégzsák, adaptív járműfigyelő rendszerek stb. Halloween reklámjukat is erre építették fel: hiába halálozik el a sofőr - több sorstársával együtt a reklám során - a gyalogosvédelem továbbra is aktív marad, és ez akadályozza meg a további tragédiát.
#csináldjobban - Snickers
A Snickers reklámjai - mielőtt az "...éhesen kifordulsz magadból" korszak beköszöntött - egészen kreatívak voltak, személy szerint nem is értem a logikát, hogy egy csokoládé gyártó miért azt az üzenetet akarja közvetíteni, ha éhes vagy, egyél csokit. Minden szülő rémálma, szerintem erős mellényúlás, bár a szlogen ragadós. Na mindegy. Jelen reklámban ismét abszurditás következik: a Halloween másnapján bajba jutott szomszédon nem segít az arra tévedt kisfiú, és senki más sem. Mi a tanulság? Jövőre Snickers-szel várd a szomszédság "trick or treat" gyerekhadát.