FACEBOOK LIVE
Az elmúlt hat hónapban a Facebook megmutatta mekkora elérések és konverziókra képes a Facebook Live. Vezető online stratégiai elemzők persze már régóta beharangozták, hogy lassacskán a digitális térbe helyeződik a hangsúly és ennek a folyamatnak nélkülözhetetlen alapja az ott eltöltött minőségi idő, de nem gondoltuk volna korábban, hogy az élő adások elindulásával minden és mindenki még inkább felfedezhető.
Az élő videó-megjelenítésre való áttérésnek éppen ezért egy cég életében is van értelme - a közösségi média pillanatnyilag legjobban működő platformja, felhasználói számot és elköteleződésen alapuló konverziót tekintve. Gondold csak át, milyen gyorsan frissülnek a tévében a hírek a reklámok, egy-egy állapot a Twitteren. Na, hát ezekhez képest az élő videó adott pillanatban jön létre és élőben mutatja be a legfontosabb aktualitásokat.
Ezzel jelenleg nem lehet versenyezni.
Tudjuk és megértjük, ha most azt gondolod nagyon kimerítő lépést tartani a digitális trendekkel, de ne félj a Te vállalkozásod éppen ettől lesz más és jobb, hogy feszegeted a határaidat és ki mersz lépni a komfort zónádból. Hidd el a Facebook Live igazán a te pályád és teljesen beilleszkedik ez a platform céged digitális stratégiájába. Nézzük is hogy működik, íme néhány hasznos útmutató vállalkozásodnak a Facebook Live szolgáltatásához.
AZ ELSŐ LÉPÉSEK
A vállalkozásod remélhetőleg már jelen van a legfontosabb online színtéren, így ezzel már külön nem foglalkozunk. Ez azt jelenti, hogy nincs további beállításra szükség, mindössze egy okos telefon szükséges és a Facebook appon belül a Live ikon és a kamera máris forog.
Amikor elindult az “élőzés” az emberek értesítést kapnak, akik pedig nézik, meghívhatnak másokat is, hogy nézzék velük élőben az eseményt. A videó lejátszása közben is bármikor beköszönhetnek, a Facebook reakcióival és megjegyzéseivel a videóhoz való kapcsolódás közben, miközben nézhetik azt is, hogy a többi néző hogyan reagál. A Facebook gyakran frissíti algoritmusait, de a legfontosabb változások többnyire olyanok, amelyek ösztönzik a márkákat a még jobb és célzottabb vizuális elemek és közösségi bejegyzések létrehozására.
A legutóbbi frissítése az algoritmusnak azonban kifejezetten kedvez a videónak, különösen az élő videóknak, más tartalmakhoz képest. Tehát ha keményen dolgozol, hogy eljuss a szegmensedhez a Facebookon, a videó kicsit könnyebbé teheti mindezt. És ugyebár az algoritmus alapján eleve nehéz megverni azokat a posztokat, amelyekből a közönség többet szeretne.
A LIVE VIDEÓK ELÉRÉSE MÉG MINDIG VERHETETLEN
A videók konverziós aránya messze jobban teljesít, mint a képek vagy szöveges bejegyzések, és az emberek egyértelműen élvezik a videotartalmakkal való kölcsönhatást. Még jobb, ha rendszeresen bejelentkezel Facebook Live adásokban is, mert ezeknek jelenleg hatalmas az organikus elérése, ráadásul hirdetni is nagyon olcsón tudod, miután lement a Live adás. A szakértők szerint a felhasználók naponta átlagosan 100 millió órányi videót néznek meg a platformon. Ha hinni lehet a számoknak, akkor 70%-kal magasabb elérést kapnak a videós posztok, mint a képes bejegyzések. A videók mellett pedig a Facebook Live használata is egyre nagyobb jelentőséget kap marketing szempontból is.
A Live videók segítségével személyesebb kapcsolatot alakíthatsz ki követőiddel, a több embert érhetsz el organikusan a felületen, továbbá az élő videók növelik a konverziós rátát is. A folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően pedig a Facebook Live videók egyre interaktívabbá válnak majd. Ha eddig nem illesztetted bele a marketing stratégiádba a videók és élő bejelentkezések használatát, akkor idén mindenképp tedd ezt meg.
Az élő videó komoly elkötelezettséget eredményez, így népszerűvé válik a márkák és a fogyasztók körében.
MI A CÉLOD AZ ÉLŐ VIDEÓVAL
Az első és legfontosabb kérdés, amelyre válaszolni kell, mielőtt elkezdenéd létrehozni a Facebook Live videókat: "Mivel kapcsolatban akarsz bejelentkezni?"
A videó egy nagyszerű eszköz a közönség eléréséhez és a velük való foglalkozáshoz. Az élő videó még inkább figyelemfelkeltő. Új módot kínál a tartalom megosztására és a közönséghez való kapcsolódásra, de nem minden márka számára ez a megfelelő választás és nem minden helyzetben. Gondosan meg kell határoznunk a célunkat és alaposan körbejárni a témát, ami kapcsán élő videót szeretnénk létrehozni. Ha ezzel megvagyunk meg kell bizonyosodnunk róla, hogy az időzítés is hibátlan és indulhat a felvétel.
A KITŰZÖTT CÉLOK TÍPUSAI
Ezeket a célokat az általános marketingstratégiádhoz igazíthatod. A követőid figyelmét irányítanod kell és okot adni arra, hogy miért nézzenek meg. Emellett olyan plusz dolgokat kell adnod a Live-ben, ami igazán meggyőző. Nyereményjáték, hírlevelére feliratkoztatás, regisztráljon weboldaladra, ahol személyre szabott anyagokat tölthet le a látogató. Tesztelj különböző tartalomformátumokat, hogy megnézd, melyik az, amivel a közönséged igazán rezonál. Próbálj ki több ilyen videótípust, amelyek tökéletesek az élő közvetítéshez. Mutatunk néhány példát, íme.
- "A színfalak mögötti" tartalom: Mindannyian szeretünk, exkluzív bepillantást kapni olyan dolgokról, amely eddig nem volt elérhető számunka. Éppen ezért egy remek ötlet, ha Te rántod le a leplet valami igazán különleges dologról, méghozzá élőben. Legyen az vállalkozásod legújabb gyártási folyamata, esetleg egy vadonatúj kapszula kollekció bemutatása, vagy egy jó hangulatú céges buli. Bármit megoszhatsz ami releváns a felhasználóidnak, különleges, és figyelemfelkeltő ugyanakkor hiteles és kreatív. A lényeg, hogy többet mutass magadból, a vállalkozásodból és abból a szellemiségből, amit képviselsz.
- Napi frissítések: A szolgáltatásorientált vállalkozások napi frissítéseket, tippeket és hasznos ötleteket osztanak meg követőikkel a Facebook Live szolgáltatáson keresztül. Guy Kawasaki például napi tippeket kínál, amelyek nagyon népszerűek. Az ő példáján felbuzdúlva más üzleti guruk, edzők és szakértők gyorsan követték példáját. Ezek a gyors és ingyenes tippek népszerű közösségi médiaszolgáltatássá válhatnak, ha hasznos információkat tartalmaznak és rengetegen megnézik.
- Élő események: Ha céged konferenciákat vagy rendezvényeket szervez, akkor az esemény élő közvetítése nagyszerű módja az ügyfeleidnek egy személyesebb bemutatkozásra, edukáló tartalmak megosztására. Előfordulhat, hogy a rengeteg követőd közül, sokan nem tudnak személyesen jelen lenni a rendezvényen. Erre az egy remek megoldás, ha hozzáférést biztosítasz számukra egy élő közvetítéssel, amiben egy vitaindító előadás, vagy előadók felszólalása látható. A legnagyobb megtekintéssel bíró részeket később önálló videóként is használhatod.
+1 FutureManagement Tipp: Használati kisokos a Facebook Live-hoz.
- Koppints a keresőmező bal oldalán levő kamera ikonra.
- Add meg a Facebook számára a hozzáférést a fényképezőgépéhez és a mikrofonhoz, amikor kéri.
- Válts át a "Live" -ra a kamera képernyő alján.
- Állítsd be a fényképezőgép tájolását.
- Objektívek, szűrők, írás vagy rajz hozzáadása a videóhoz.
- Ellenőrizd az adatvédelmi beállításokat.
- Kattints a kék "Start Live Video" gombra a műsorszórás megkezdéséhez.
- Interakció a nézőkkel és kommentátorokkal.
- A sugárzás befejezéséhez kattintson a "Befejezés" gombra.
- Küldje el válaszát, és mentsd a videót a fényképezőgép tekercsébe.
+1 FutureManagement Tipp: Gyakorlati tippek a Facebook Live-hoz.
- Élő videó tesztelése a "Csak nekem" adatvédelmi beállítás használatával.
- Tegyél közzé élő videókat más-más Facebook bejegyzésekkel kapcsolatban.
- Készíts vizuálisan és tartalmilag is minőségi videót.
- Próbálj spontánnak tűnni a felvétel alatt.
- Ne aggódj, ha bakizol, ez benne van.
- Ösztönözd a nézőket, hogy likeolják és osszák meg a videód.
- Válaszolj a kommentekre és említsd őket név szerint.
- Feliratozd a műsort a megjegyzések részben.
- Kérd meg a nézőidet, hogy iratkozzanak fel a Facebook Élő értesítésekre.
- Legalább 10 percig menjen az adás.
- Ne felejts elköszönni a videó befejezése előtt.
- A későbbiekben add hozzá a videó hivatkozást a leíráshoz.
- A következő élőzés időpontjáról készíts eseményt, hogy mások is értesüljenek róla.
Ha megfogadod tanácsainkat és igyekszel kreatívan módon megvalósítani azokat akkor szinte biztosra veheted, hogy eredményes konverziók és komoly növekedés lesz tapasztalható felhasználói oldalról. Bízz magadban és láss hozzá, még ma.
További tippekért, fordulj hozzánk bizalommal.