Nemrégiben az Instagram egymilliárd felhasználóval rendelkező globális közösség lett. 2010-es bevezetésük óta csodálattal figyeljük, ahogy ez a virtuális közösség virágzik és folyamatosan nő. Ez már önmagában óriási dolog, de közel sem minden. Bejelentették ugyanis az eddigi legizgalmasabb funkciójukat: az IGTV-t, amely az Instagram új video platformja és valószínűleg az egyik legnagyobb versenytársa lesz a YouTube-nak. A felhasználók mostantól feltölthetik vertikális, hosszabb formátumú videóikat közvetlenül a natív Instagram alkalmazásban, vagy az új önálló IGTV alkalmazás használatával. Az IGTV talán még nagyobb riválisa a Snapchatnek, ráadásul ezek a videók nem járnak le, hosszabbak és véglegesek is. Az élmény kedvéért a legjobb tartalomgyártók anyagait külön válogatják majd, és az automatikus lejátszásnak hála nem kell keresgélnünk vagy böngésznünk. Mindezek tükrében jogos lehet a kijelentés, miszerint az IGTV az Instagram, eddigi legnagyobb dobása.
Mi is az IGTV valójában?
Ahogyan az Instagram Stories a Snapchat versenytársa, úgy gondolja a fejlesztő csapat, az IGTV versenytársa lehet a YouTube-nak. Az Instagram elemzői elmondták, hogy 2021-re a mobil videó a teljes mobil adatforgalom 78% -át teszi majd ki, az Instagramnál dolgozó szakemberek biztosak benne, hogy a mobil videók piaca, még nagyobb lesz az IGTV elindításával. Az Instagramban bárki létrehozhat hosszabb, végleges videókat az IGTV-n keresztül, és elindíthatja saját IGTV csatornáját. Jelenleg a legtöbb fiókra legfeljebb 10 perc, a nagyobb fiókok esetében maximalizálva van a feltöltés egy órában, de elmondásuk szerint, ezt lassan eltörlik, így korlátlan lesz a feltöltési limit. Csakúgy, mint a YouTube esetében, meg kell győződnünk arról, hogy videónk megfelelő címmel és leírással rendelkezik, ahhoz hogy a userek gond nélkül megtalálhassák a keresett tartalmat az IGTV-n.
Miben más, mint a YouTube?
A YouTube-tól eltérően az IGTV hosszú formátumú videói függőlegesek lesznek, a mobil platform miatt. Az IGTV videói közvetlenül megtekinthetők az Instagram alkalmazásban, vagy az IGTV gombra kattintanak Instagram profilunkon. Ezen kívül értesítést kapnak a felhasználók, a natív Instagram alkalmazásban is, ha valaki, akit követünk, új videót tesz fel IGTV-re. Amikor megnyitjuk az IGTV alkalmazást, a videó automatikus lejátszásba kezd, amit kedvelhetünk, hozzászólhatunk, vagy akár direkt üzenetként továbbíthatunk. Ha másik videóra szeretnénk váltani, csak annyit kell tennünk, hogy oldalra csúsztatjuk az aktuális videót és máris felugrik a következő mozgókép.
Az IGTV használata az üzleti életben?
Az Instagram messze meghaladja a fotók egyszerű szűrésének és megosztásának kezdeti egyszerűségét. Amikor elindult, a mobilhálózatok, képernyők és kamerák nem álltak készen a hosszabb formátumú videók készítéséhez. De mára ez teljesen megváltozott és a fogyasztói igény is átalakult. A tizenévesek figyelmen kívül hagyják a kábeltelevíziót, így az Instagramnak lehetősége van arra, hogy a mobil TV-é váljon és ehhez jelenleg minden feltétel adott. Megbízható helyszínt jelenthet, a kis képernyőn azonnali információk, remek felbontású megszerzésére. Az Instagram egymilliárdos táborával az IGTV népszerű lehet az alkotók számára, akik nem csak pénzt kereshetnek, hanem növelhetik a közönségüket. Az Instagram várhatóan kiépít egy új bevételszerzési lehetőséget az IGTV alkotók számára, potenciálisan beleértve a hirdetésbevétel-megosztásokat is. A nagy felhasználói bázis is vonzhatja a hirdetőket.
Mire számíthatnak a felhasználók és az online vállalkozások?
Az eMarketer már számít arra, hogy az Instagram 2018-ban 5,48 milliárd dollárt keresne az amerikai hirdetési bevételekből. Az IGTV is lehetővé teszi az alkotók számára, hogy olyan Instagram csatornákat fejlesszenek ki, amelyek tele vannak különböző videókkal, amelyekre az emberek feliratkozhatnak. A videó készítői képesek lesznek linkjeiket elhelyezni a videók leírásában, a máshol történő forgalom irányításához, amivel úgy fenn a saját márkaértéküket tudják növelni. Az IGTV az online vállalkozások számára is remek lehetőség, hiszen kiválóan létrehozhatók rajta: oktatóanyagok, termékismertető videók, irodai bemutatkozó anyagok, és még sok minden más is. Nem véletlen Kevin Systrom, az Instagram társ-alapító és CEO meghökkentő kijelentése, miszerint az IGTV esetében a felhasználó, vagyis te magad vagy a csatorna.
Reméljük ez a blogbejegyzés segített elmagyarázni, hogyan működik az Instagram TV, mekkora hatással lehet mindez online vállalkozásunkra és milyen új távlatokat nyithat a jövőbeni online platformokon.
Kíváncsian várjuk a folytatást, hajrá IGTV.