Lépj az online kommunikációdban és használd az Instagramot, relevánsan.
Az Instagram az egyik leggyorsabban növekvő social média felület, nem véletlenül. A vállalkozások és a magánszemélyek egyaránt szeretnek egymással összekapcsolódni ezen a platformon keresztül, megosztva a közösséggel inspiráló képeiket és videóikat. A felhasználók 80%-a követ különböző vállalkozásokat, 60% pedig ténylegesen használja az Instagramot, hogy megismerjen egy adott terméket vagy szolgáltatást. További beszédes adat, hogy 25 milliónál is több cég van jelen az Instagramon, ebből legalább 2 millió rendszeresen költ hirdetésekre. Ezekkel a számokkal az Instagram itthon is az egyik legnépszerűbb közösségi alkalmazás. Ha még mindig nem építetted be az online kommunikációdba, ideje lépned!
Ez az az útmutató, amely garantáltan segít elkötelezett és a márkádhoz hűséges követőket szerezni, ha betartod a benne foglaltakat.
Olyan stratégiát állítottunk össze neked, hetekre lebontva, amely ötleteket, tippeket és ingyenes sablonokat tartalmaz a vállalkozásod számára. Ha még mindig nem építetted be az online kommunikációdba, ideje lépned! Mutatjuk, hogyan kezd neki.
1. nap - Határozd meg a megfelelő tartalomstratégiát
Kezdjük el egyszerűen az első napot, üljünk le és határozzuk meg közönségünk számára azokat a kreatív tartalmakat, amiket szeretnénk megjeleníteni követőinknek, a maximális elkötelezettség érdekében. Ehhez első körben fontos belőnünk a célközönséget, valamint témákat, amelyek kapcsolatban állnak a márkánkkal és közvetítik, kiemelik annak értékeit.
Ezt követően hozzunk létre olyan tartalmi oszlopokat vagy kategóriákat, amelyek a napi bejegyzéseidet irányítják. Ez néhány ellenörző kérdés mentén, könnyen meghatározható:
- Hogyan szeretném, ha a követőim éreznének?
- Kik küldenek üzenetet erre a fiókra?
- Lehet-e egy ember a márkád hangja?
- Mi érdekli a célközönségem?
- Ha a márkám személy lenne, mi érdekelné őt?
Ha magadtól nehezen tudod meghatározni vállalkozásod tartalomstratégiáját, akkor segítünk, az alábbiakkal biztosan nem lőhetsz mellé:
- Életmód és inspirációs képek
- Humoros tartalmak, idézetek
- Pozitív élmények, beszámolók
- Impulzív márkavideók
- Hiteles influencer, márkanagykövet alkalmazása
- Kerüld az olyan posztok amelyben "csak" eladsz
2. nap - Ne feledd, mindig használj hashtagaket
Most, hogy meghatároztuk a tartalmi oszlopokat, és szépen beillesztettük őket egy ciklusba, a következő lépés az, hogy létrehozzunk egy olyan Instagram naptárat, amely a legfontosabb ünnepeket, jeles napokat és a trendi hashtageket jeleniti meg, amit bármikor elő tudsz venni. Ezt sose félj használni, az aktualitás és a megfelelő kontent aranyat ér. Mi is a #hashtag? A hashtag olyan szó vagy kifejezés, mellyel meg tudod határozni a képed tartalmát. Az Instagram-on a hashtag-elés kiváló, ha szeretnél olyan fotókat találni, amelyek a tiédhez hasonlók. Csak készíts hashtag-et a képedhez, és az ott megjelenő link automatikus átvisz egy olyan oldalra, ahol hasonló tematikájú fotók vannak. Így a megfelelő hashtagok megfelelő időben történő használatával gyorsan eljuthatunk szélesebb közönséghez is és növelhetjük az elköteleződést.
#ThrowbackThursday (#tbt), #WisdomWednesday és #MotivationMonday #PositiveVibe #OnlineMarketing csak néhány a legismertebb és legkedveltebb trendi Instagram hashtagek közül. Gyorsabban juthatunk el mi is más vállalkozásokhoz, akikkel kapcsolatba léphetünk.
3. Nap - Ösztönözd a felhasználóidat tartalmak generálására
A felhasználó által létrehozott tartalom, angolul user generated content (UGC) egy igen fontos mérőszám a vállalkozásodnak. Hogy miért? A felhasználók által létrehozott tartalom valójában nagyobb elkötelezettséget jelent, mint minden más tartalom, amelyet közvetít a márkád. Nagy cégeknél gyakran versenyek vagy hashtagversenyek formájában jelenik meg az UGC, ahol arra ösztönzik a felhasználókat, hogy minél több saját tartalmat posztoljanak, megjelölve rajta a márkát.
De mi van, ha nem rendelkezel semmilyen UGC-vel?
Ösztönözd követőidet különböző játékokkal, hogy saját tartalmakat generáljanak. Ha terméked nem olyan fizikai tárgy, amely könnyen megjeleníthető egy fotóban vagy önmagában, mindig kérheted a követőidet hogy használjanak hashtageket az Instagram feedben.
4. nap - Tedd személyesebbé a vállalkozásod
Legyen a cégednek arca, valaki/valakik, akikkel azonosulni tudnak az ügyfelek, függetlenül attól, hogy vállalkozásod melyik iparágban van. Mindig jó ötlet közelebb hozni az emberekhez a márkát, a cég dolgozóin, vagy olyan átlagembereken keresztül, akikel könnyen lehet azonosulni. Futtasd a feedekben a szervezeted tagjait, nyugodtan oszd meg a fotókat, videókat a jelentősebb eseményekről, vagy ünnepeld a mérföldköveket. A csapat tagjainak képekkel történő bemutatása, az alkalmazottak történeteinek megosztása és a közösség segítése, remek módja annak, hogy követői közelebb kerüljenek a vállalkozásodhoz. Ha úgy érzed, megosztanál egy tartalmat, de nem illik a feededbe, akkor se feledd, nem minden tartalom végleges, hiszen az Instagram Storyes segítségével olyan történeseket oszhatsz meg, amelyek 24 órán keresztül elérhetőek. Így egy csapatépítő jóga is közzétehető tartalom lehet egy rövid időre a követők számára és biztosan hangos lesz a siker.
5. nap - Legyél kicsit hatásvadász
Általánosságban elmondható, hogy a csúcsminőségű, rövid és tömör üzenet mindig betalál a közösségi médiában. Gondolj cselekvésre, szlogenekre és erőteljes, érzelmi nyelvre a képeken, amelyek arra kényszerítik az embereket, hogy egy pillanatra megálljanak. A minimalista kompozíciók most nagyon népszerűek a közösségi médiában. Gondold végig, hogy mit akarsz közölni és szabadulj meg a felesleges információtól és attól, ami elvonja a figyelmet. Ha figyelembe vesszük, hogy a felhasználóknak csak pár érdekes tartalom betöltésére van idejük, akkor néhány másodpercünk van arra, hogy valódi érdeklődést teremtsünk. Használjuk ki.
6. nap - Használj igazán ütős képeket
A stockfotók életmentők lehetnek, különösen, ha nem vagy profi fotós. Győződj meg róla, hogy nem osztod meg ugyanazokat a régi generikus képeket, mint mindenki más. Szerencsére számos érdekes és eredeti képforrás áll rendelkezésre. Természetesen az általunk létrehozott környezetben, a saját termékeinekről készült fotók inspirálhatják követőinket a leginkább és segítenek nekik elképzelni, milyenek is a termékeid. Ez az, amit mindannyiunknak akarunk. Ez az, ami megkülönböztet a tömegtől, és személyességet biztosít a platformon. Ráadásul hosszútávon szembe kell nézni azzal a ténnyel, hogy a követőid meg fogják unni a stockfotók folyamatos alkalmazását! Készíts saját fotókat és ne félj megmutatni vállalkozásod sokszínűségét. Ha rövid ideig mégis lenyűgözően szép és ingyenes képeket használnál, itt találsz.
7. nap - Legyen koherens a feeded
A legnépszerűbb fiókok konzisztens megjelenést hordoznak és érzelmet közvetítenek a képeken keresztül, ami vizuális állandóságot vagy összhangot adhat a fiókodnak. A népszerű accountok csak egy szűrőt használnak, valamint olyan képeket, amelyek változatlan színpalettát tartalmaznak. Ha nem akarsz monoton lenni, használj egységes filtereket. Próbálj ki olyan képeket, amelyek ugyanazokat a színeket vagy elemeket tartalmaznak és imponáló hangulatot és esztétikust benyomást eredményeznek.
Példa: @mesiszigeti
Most, hogy megmutattuk mire is jó az Instagram és hogyan érdemes elkezdeni márkád építését és a megfelelő tartalomstratégia kialakítását az első hétre, vedd a kezedbe az irányítást és vágj bele. Mi pedig hamarosan hozzuk következő cikksorozatunk 2. részét, amelyben további ötleteket adunk napi bontásban a márkád eredményes kommunikációjához, és olyan bevállt trükköket mutatunk, amely valódi profitot termel vállalkozásodnak.