Marketing újragondolva – Zöld marketing 2021-ben

zöld marketing
Olvasási idő:

Gondoltad volna, hogy a vásárlók 49%-a hajlandó többet fizetni egy termékért, ha az környezetbarát? Pontosan ez derül ki a Nielsen globális kutatásából.

Továbbá a fogyasztók szívesebben nyitják ki a pénztárcájukat organikus termékekért (41%), fenntartható anyagokért (38%), vagy társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos termékekért (30%).

A környezetbarát termékek piaca Amerikában jó úton halad afelé, hogy idén elérje a 150 milliárd dolláros szintet. Szóval amellett, hogy ez a „trend” jó a Földünknek, a cégek is rengeteget profitálnak belőle – hiszen az igény ezekre a termékekre egyre csak nő.

Ebben a cikkben a zöld marketing alapjairól fogunk beszélni, megnézzük, hogy a nagyok milyen stratégiát alkalmaznak, melyeket talán neked is érdemes ellesned 2021-ben – hiszen a zöld marketing hazánkban is hódít!

Marketing újragondolva – Zöld marketing 2021-ben -FutureManagement - Online Marketing Ügynökség

Mi az a zöld marketing?

Akkor beszélünk zöld marketingről, amikor a cégek a marketingkommunikáció során termékeik környezeti és fenntartható előnyeire összpontosítanak. Itt a termékek előállításának és gyártásának módjáról van szó jellemzően.

A zöld marketing koncepcióban a termékek általában fenntartható módon, újrafelhasználható anyagokból készülnek, a gyártás során nem használnak mérgező anyagokat. Emellett fontos a termékek csomagolása is: minél kevesebb, annál jobb.

Ha egy vállalat képes a termékeit fenntartható módon előállítani, bizonyítani tudja, hogy érdekli a környezetvédelem és elkötelezett bolygónk megóvásában. Ez növeli a márkaértéket és messzire viszi egy vállalat hírnevét.

Ha megvalósítottuk a környezetbarát gyártást, ideje, hogy a zöld marketingbe fektessük minden erőnket! Ezzel nem csak új potenciális piacokat érhetünk el, de csökkenthetjük a csomagolási költségeket és az energiafelhasználást is hosszútávon.

Fontos tudni azonban, hogy a zöld marketing bizonyos szabályozások alá esik, melyeket be kell tartanunk, ha nem szeretnék magas bírságokat fizetni. Ennek megértéséhez meg kell ismerkednünk a „Greenwashing” fogalmával.

Mi a különbség a Green Marketing és a Greenwashing között?

Röviden: A Greenwashing-gal próbálnak átverni minket. Ez a vállalatok zöld álcája.

A Green Marketing, vagyis a zöld marketing valóban környezetbarát és fenntartható termékek reklámozásával foglalkozik. Míg a Greenwashing (hívjuk talán zöldített reklámnak) során a vállalatok olyan termékeket promóznak „zöld” jelzéssel, melyek valójában nem felelnek meg ennek a kritériumnak. A Greenwashing egy megtévesztés, ami a vásárlók félrevezetését célozza meg.

Példák a Green Washing-ra:

  • Az újrahasznosított termékek esetében gyakran figyelmen kívül hagyják a termék
    előállításának energiaszükségletét, károsanyag kibocsátását, vagy hatását a klímaváltozásra;
  • bizonyíthatatlan állításokat használnak;
  • olyan szavakat, kifejezéseket használnak, amelyek jelentése alig meghatározott vagy túl tág;
  • irreleváns állításokat tesznek;
  • „a kisebbik rossz választása”: egy zöld termékjellemzőt kiemelnek, de közben elfeledkeznek a termékkategória egyéb káros tulajdonságairól, pl. organikus cigaretta.

Most, hogy tisztában vagyunk azzal, mikor használhatjuk a zöld marketinget céljaink elérése érdekében, lépjünk is tovább a stratégiákra!

Marketing újragondolva – Zöld marketing 2021-ben -FutureManagement - Online Marketing Ügynökség

Zöld marketing stratégiák

  1. Szerezzünk minősítést!

Ahhoz, hogy egy vállalat elnyerje a zöld, azaz környezetbarát minősítést, szigorú előírásoknak kell megfelelnie. Számos harmadik féltől származó zöld üzleti tanúsítvány létezik, amelyek elősegítik a környezetbarát termékek értékesítését. Ezek a jelvények, vagy igazolások segítenek bizonyítani, hogy valóban zöld vállalkozás vagyunk.

  1. Fogalmazzuk meg a zöld üzenetünket!

Itt az ideje, hogy bevessük marketing tudásunkat és megfogalmazzuk a zöld üzeneteinket! Írhatunk arról, hogy miért zöld a vállalat, vagy miért környezettudatos a termékünk. Hangsúlyozzuk a USP-ket (unique selling propositions) – ezekkel kitűnhetünk a tömegből.

Ha megvan az üzenet, juttassuk el a potenciális vásárlóknak! Hol? – Weboldal, közösségi média, blog stb. Találjuk meg a környezettudatos vásárlókat!

  1. Illesszük be a fenntarthatóságot a vállalati kultúrába!

Nem elég, ha kommunikáljuk magunkról, hogy zöldek vagyunk – a vállalati kultúrába is be kell építenünk a fenntarthatóságot. Minden alkalmazottnak tudnia kell, hogy mik a vállalat értékei és hogyan tud egyénileg hozzájárulni a vállalati célok eléréséhez.

  1. Támogassunk környezetbarát programokat és kezdeményezéseket!

Amikor a vállalatunk jótékonysági célokra adományoz, vagy helyi programokat és kedvezményezéseket támogat, fontos, hogy ezek is teljes mértékben zöldek legyenek. Támogatásunkkal nem csak segíthetünk másokon, hanem a saját hírnevünket is megerősíthetjük.

Marketing újragondolva – Zöld marketing 2021-ben -FutureManagement - Online Marketing Ügynökség

Szakértői tippek vállalkozásoknak – hogyan legyünk zöldek?

  1. Vállaljunk felelősséget! Társadalmi és környezeti szinten is.
  2. Legyen zöld a gyártásunk! Legyen a termékünk újrahasznosítható! Ne használjunk mérgező anyagokat a termékek előállításásánál!
  3. Építsük be a környezettudatosságot a vállalati kultúrába! Vonjunk be mindenkit a cégnél!
  4. Legyünk papírmentesek!
  5. Csökkentsük az energia és víz fogyasztásunkat! Használjunk napelemet!

Zöld marketing példák

Starbucks

Kávét ragadva sokan 5% poliuretán műanyagot tartalmazó eldobható kávéscsészéket választanak, ami megnehezíti az újrahasznosítást és a komposztálást. A Starbucks azonban környezetbarát konténert fejleszt ki, amely 2020-ig megduplázza a csészék újrahasznosított tartalmát és újrafelhasználhatóságát.

A cég elkötelezett amellett, hogy 99% -ban etikusan beszerzett kávéval dolgozik, ezzel a kávé a világ első fenntartható mezőgazdasági terméke lesz, és 2025-ig 100 millió kávéfát biztosít a gazdálkodóknak. A Starbucks emellett 10 000 energiahatékony, zöld kiskereskedelmi üzletet is szeretne építeni és működtetni 2025-ig.

Marketing újragondolva – Zöld marketing 2021-ben -FutureManagement - Online Marketing Ügynökség

Patagonia

A Patagonia a zöld marketing révén tudatta, hogy támogatják a környezeti aktivizmust. A webhelyükön azt írják: „A változásért felelős mozgalom részesei vagyunk. Fellépünk a világunk legsürgetőbb környezetvédelmi problémái ellen.”

A cég az összes értékesítés 1% -át ökológiai támogatásoknak és szervezeteknek adja.

Marketing újragondolva – Zöld marketing 2021-ben -FutureManagement - Online Marketing Ügynökség

Ben és Jerry’s

A Ben és Jerry’s aktívan foglalkozik azokkal a környezetvédelmi kérdésekkel, amelyek a társadalom számára fontosak. Rendszeresen blogokat írnak és megvitatják, miért fontos elköteleződni a környezetbarát mozgalmak mellett.

Nike

A Nike egy fenntartható termékcsaláddal rendelkezik, amely olyan anyagokat tartalmaz, mint az újrahasznosított poliészter. A megújuló energiát a gyártási folyamatok során is felhasználja, miközben sok beszállítóját környezetvédelmi politikák kidolgozására ösztönzi.

A Nike Grind program megszünteti a pazarlást azáltal, hogy összegyűjti a fogyasztók használt sportcipőit. Ezután a Nike újból felhasználja a cipő alkatrészeit, hogy más tárgyakat készítsen, például anyagokat a súlyzók padlójára és a baseballpályákra.

Marketing újragondolva – Zöld marketing 2021-ben -FutureManagement - Online Marketing Ügynökség

Apple

Az Apple számos szél- és naperőműparkot hozott létre adatközpontjaik, kiskereskedelmi üzleteik és vállalati irodáik ellátására. A cég a termelés hatékonyságának növelésével, megújuló erőforrások felhasználásával és tartós termékek tervezésével próbál hozzájárulni a környezet védelméhez.

Marketing újragondolva – Zöld marketing 2021-ben -FutureManagement - Online Marketing Ügynökség

Állj be te is a fenntartható vállalatok sorába!

Itt az ideje, hogy minden szervezet átgondolja a környezeti felelősségét. Legyen szó akár a gyártási folyamat során felhasznált anyagok csökkentéséről, akár több hulladék újrafeldolgozásáról, minden vállalkozás megteheti a maga részét azáltal, hogy kisebb és nagyobb változásokat hajt végre.

v

Kérdésed van? Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!

Fontos, használható, eladást növelő tippek, trükkök, infók, tanulmányok, arcok.

Iratkozz fel most!
Érdekes ügyfelek, izgalmas projektek. A csapat pedig a szívem csücske. Én ezért szeretek itt dolgozni. ❤️ #FutureManagement #FMCREW