A Netflix Wednesday sorozatának korai hirdetési stratégiája
Sosem volt még ilyen jó érzés, ahogy egy emós tinilány gonosz dolgokat mondd nekünk. A Wednesday sorozat marketing kampányával a Netflix a komiszságot választotta marketingstratégiának. Mi pedig minden percét imádtuk!

A forgószélként berobbanó, globális sikereket arató Wednesday sorozat azonban nem csak Ortega színészi tehetségének, Tim Burton kézjegyének, az Adams Family már meglévő kultuszának, vagy a vírusként terjedő Tik-Tok trendeknek köszönheti a sikerét…
Bár hamar közimádat tárgyává vált az Addams Family „spinoff”, a problémás, bajkeverő Wednesday főszereplésével, mi nem magával a sorozattal szeretnénk foglalkozni. Érdekesebb számunkra az a forradalmi marketing kampány, amivel felcsigázták a nézőket. Lássuk milyen bizarr plakátokkal rukkoltak elő, és ezek miért lehettek hatásosak?
Digitális bennszülöttek görbe tükre

Kuncogós szekunderszégyen, önironikus félmosoly. Az égési sérülésre hidegvizes borogatást javaslunk!
Ha rossz a kedved üsd a tenyered!

Tütűűűűűűűűűűűt
Fájdalmas igazság a hétköznapi szürkeségben

Néha tényleg ez az egyetlen felemelő élmény…
A kiskésit!

Azért ez elég szúrós humor…
Schrödinger plakátja

Van is hirdetés, nincs is hirdetés…
Mitől működhetett a stratégia?
A streaming-óriás scripted sorozatokért felelős vezetője, Peter Friedlander a Vulture-nak beszélt az elsöprő sikerről. Becslése szerint a közlekedési csomópontok körüli pimasz marketing igazán bevonzotta a közönség egy részét…
„Tényleg megpróbálták megérteni a sorozat humorát, és megtölteni a marketing kampányt ezzel a nagyon sajátos hangvétellel, ami csak Wednesday Addamsre jellemző. Az, hogy a történetmesélés annyira eltalált volt, egy gyilkos kampánnyal párosulva, ilyen szintű eredményekhez és verhetetlen szájpropagandához vezetett.”
De miért is jó nekünk, ha sértegetnek?
Ugyan kinek jó az…
Nem a sértegetést élvezzük, hanem a szatírát. Egy olyan korban élünk, ahol mindenki „tökéletes”. A közösségi média és gyakorlatilag minden csatorna vegytiszta csillámmal önt le minket. A pozitív gondolkodás, a végtelenített polkorrekció, a megoldásorientált hozzáállás és önmagunk konstanst konstruálása mellett a pozitív önmárka árnyékában hajlamosak vagyunk elfelejteni mennyire jó érzés néha negatívnak lenni. Komor arcok, sötét humor, őszinte puffogás, ez kell a népnek! Persze személy szerint ezeket nem mindig tehetjük meg… De Wednesday mentegetőzés mentes malíciózus magatartása segít passzívan átélni a sötétoldal előnyeit. És ha őszinték vagyunk, a marketingre is ráfér néha egy kis fekete máz. Könnyebb ezzel kiemelkedni a tömegből, mint a századik feel good kampánnyal valaha lenne.
Lesz 2. évad?
Mivel az 1. évad elsöprő sikert aratott a streamereknél, várható lenne, hogy a zöld utat kapjon a 2. évad. A rajongók szerencséjére úgy tűnik, pontosan ez történik. A hírek szerint az írói csapat egy újabb évadhoz már most is összeállt. Azonban egyelőre még nincsenek konkrét időpontok a 2. évad premierje kapcsán. A sorozat show runnerei, Alfred Gough és Miles Millar nemrég a Variety-nek beszéltek a terveikről.
„Mindig a jövőbe tekintünk, és amikor leülünk, hogy létrehozzunk egy sorozatot, ideális esetben több évadot tervezünk. Ez sosem biztos, de sikert remélünk a sorozatok gyártásakor. Tehát mindig legalább három vagy négy évadnyi potenciális történetszálat terveznek a karakterek számára. Ez persze fejlődhet és változhat… Fontos, hogy nyitottak legyünk a változásokra és megőrizzük az eredetiséget az esetleges módosítások tükrében is, hisz így tudunk fejlődni, mint tartalomgyártók. „
Mi annyit remélünk, hogy bárhogyan is folytatódik a sztori, a következő évad előtt is számíthatunk hasonlóan kreatív gonoszkodásokra!