fbpx
+36304548164 [email protected]

Webshop aranybánya – célkeresztben a dinamikus hirdetések

10 perc olvasási idő

Szerző: Sukta Norbi

Közzétéve: 2019-04-16

Manapság igen népszerű téma a marketing automatizálás. Mondhatni, a csapból is ez folyik. Alapvetően, amilyen folyamatot csak lehet automatizálnod kell. Legyen akár több száz főből álló vállalkozásod, akár egyszemélyes hadseregként támadj. A Facebook könnyen automatizálható, azonban webshopok esetén bonyolódik a helyzet.

Webshop tulajdonosként biztosan szembesültél már vele, hogy néhány termékre még viszonylag gyorsan lehet kampányokat készíteni. Azonban, ha több tíz vagy több száz terméked van, akkor két lehetőség áll előtted. Felveszel egy egész marketing csapatot, akik napi 8 órában elhivatottan kezelik a hirdetéseidet. Ez esetben azonban a költségeid is jelentősen megnőnek. A második lehetőség az automatizálás. Hogyan teheted meg ezt? Úgy, hogy dinamikus hirdetéseket készítesz. Most azonban felmerült benned jó pár újabb kérdés. Mégis mi az a dinamikus hirdetés? Hogyan kell elkészítenem? Mikor alkalmazzam? Hogyan tudom majd mérni a konverziókat? Ne aggódj, minden kérdésedre választ kapsz.

Mi is az dinamikus hirdetés?

A dinamikus hirdetések ugyanúgy jelennek meg, mint minden más képes, galériás vagy kollekció hirdetés. Ugyan azok az elhelyezések is érhetőek el. Ahelyett azonban, hogy külön-külön kellene létrehoznod hirdetéseket minden egyes termékedhez, olyan kampányokat készíthetsz, amelyek automatikusan felhasználják a weboldaladon lévő termékek képeit és adatait a hirdetésedhez. Tehát, miután a webshopodban feltöltötted a termékeid adatait és ezt a Facebook részére elérhetővé tetted (a hogyan kérdésre később, tovább olvasva kapsz majd választ) könnyedén készíthetsz néhány kattintással automatizált Facebook kampányokat.

Miért kötelezőek a dinamikus hirdetések egy webshop esetében?

A Facebookon (és az azon kívüli) értékesítésnek több pillére is van. Fontos, hogy célközönségedet a megfelelő helyen, a megfelelő időben és a megfelelő üzenettel találd meg. Gondolj bele, hogy mennyire releváns egy TV hirdetés számodra, ha két napja vásároltál új televíziót. Sajnos hiába kínálja ma egy webáruház 30% kedvezménnyel a már nappalid falán lévő televíziót. Ugyan ez történik akkor is, ha a televízió hirdetés 3 nappal korábban, a Waze-ban jelenik meg. Te, akkor és ott, vezetés közben nem állsz készen arra, hogy végigvidd a vásárlás folyamatát. Feltéve, hogy egyáltalán találkozol a hirdetéssel. Amikor a Facebookon akarod eladni a termékeidet, akkor még egy tényezővel számolnod kell: a perszonalizációval. Ne gondold túl, nem kell egyedi értékajánlatot adnod minden egyes vásárlódnak, akik vásárolnak a több száz terméked közül. Az azonban fontos, hogy ne akarj 500 ezer Forintba kerülő tévét eladni valakinek, ha ő nagy valószínűség szerint szerényebb büdzsével rendelkezik és mindösszesen egy 80 ezer Forintos készüléket képes és hajlandó is megvásárolni. Vagy, ugyan ez igaz, hogy ha az előbb említett vásárlód a TV-ket nézte át a weboldaladon, akkor ne olajsütő reklámot tolj az arcába egész álló nap. Nem fogja megvásárolni.

A dinamikus hirdetések segítségével néhány kattintással a megfelelő időben hirdethetsz, a Facebook pixelének és algoritmusának köszönhetően nagy valószínűséggel alkalmas időben fog megjelenni számodra a hirdetés, és a megfelelő üzenetet fogja hordozni a potenciális vásárlód számára, elvégre ez csak rajtad múlik, hogyan szövegezed fel a hirdetést. És, ami a legfontosabb, személyre szabottan olyan ajánlatot fog kapni, ami releváns számára.

Így üzemeld be 3 lépésben a dinamikus hirdetéseket

A következő néhány sorban összeszedtem neked, hogy hogyan kell beüzemelned a dinamikus hirdetéseket akkor is, ha még soha nem csináltál ilyet korábban. Azt sajnos el kell mondjam az elején, hogy ha nem WoCommercet, Shoprentert esetleg Shopifyt vagy valamilyen hasonló keretrendszert használsz, akkor szükséged lesz egy kis technikai tudásra vagy segítségért kell fordulj a weblapod készítőjéhez.

  1. Töltsd fel a termékkatalógust

Mint említettem, ha nem a fenti rendszerek egyikét használod, kicsit bonyolultabb a dolog, de azért nem lehetetlen. Tehát, az első lépés az, hogy megmutatod a Facebooknak, hogy milyen termékek közül válogathatnak a potenciális vásárlóid. Ehhez készítened kell egy CSV formátumban lévő terméklistát, amiben az alábbi adatokat fel kell tüntetned:

A fenti képet a Facebook súgójából másoltam ki, ami, mint már korábbi blogcikkekben is említettem, rendkívül jól használható.

Amikor elkészültél a terméked adatait tartalmazó táblázattal, akkor a Facebook súgóját használva egyszerűen feltöltheted. Ez a fájl lesz a későbbiekben az alapja az összes dinamikus hirdetésednek. Az ebben szereplő adatokat veti össze az algoritmus az oldaladat böngészők előzményeivel és ez alapján rangsorolja, hogy vajon mire lehet szüksége tőled egy olyan embernek, aki lehet, hogy még nem is járt az oldaladon.

Amennyiben valamilyen korábban említett keretrendszert használva készült el a weboldalad, úgy mindösszesen a megfelelő plugin és egy link megadásával lezártnak is tekintheted a folyamatot. A rendszer automatikusan legenerálja a termékkatalógusodat.

  1. Állítsd be a Facebook Pixel-t

Te, mint webshoptulajdonos ezen a lépésen már biztosan túl vagy. Így inkább a működéséről ejtenék pár szót. A Pixel lényegében a Facebook követőkódja, ami állandóan pásztázza a weboldalad és a látogatóit. Ezáltal jóval hatékonyabbá és mérhetővé válik a hirdetés a Facebookon. Fontos megjegyeznem, hogy nem elég az alap követőkód a dinamikus hirdetésekhez, az alábbi eseményeket minimum mérnie kell a rendszernek: ViewContent, AddToCart, Purchase. Itt érvényesül a közgazdaságtan egyik alapelve, ami szerint a több jobb. Törekedj arra, hogy mindent mérj!

  1. Készíts egy dinamikus hirdetést

A nehezén már túl vagy, most jön a kedvenc részed, az automatizálás! Hozzunk létre tehát egy hirdetést, amelynek a kampánycélja a „Katalógus alapján történő értékesítés”.

Itt megadhatod, hogy remarketingre szeretnéd-e használni a dinamikus hirdetésed, esetleg potenciális ügyfeleket szeretnél megcélozni, vagy bármilyen más egyéni célközönséget. Amennyiben ezt eldöntötted és értelemszerűen beállítottad, ahogy jónak látod, minden a régi mederben halad majd tovább. Ugyan azokkal a beállítási lehetőségekkel találkozol majd, mint bármilyen más hirdetés esetén.

A személyes tapasztalatom az, hogy dinamikus hirdetés esetén legjobban a galériás hirdetések prosperálnak. Esetleg, ha női ruhákat vagy ékszereket értékesítesz, akkor a kollekciós hirdetések. Ez az én véleményem, amit több ezer kampány elkészítése során tapasztaltam, azonban ne higgy nekem! Minden egyes webshop más, tesztelj!

A dinamikus hirdetések kizárólag remarketing esetén eredményesek!

Aki ezt mondja, az hazudik. Van létjogosultsága a gondolatmenetüknek, elvégre a marketingesek nagy része kizárólag értékesítési tölcsérekben tud gondolkodni. Vannak azonban esetek, amikor ezek a tölcsérek torzulnak vagy nincsenek is jelen a klasszikus módon.

Ilyen például az, ha general store-t üzemeltetsz. Hogy ez mit jelent? A general store az a webáruház, aki ömlesztve árul mindenféle termékeket, mint például az Emag, hogy csak a legnagyobbat említsem. Ha a Te webshopodban a gyerekjátékoktól, a konyhai kiegészítőkön kívül a fűkasza pótfejig minden megtalálható, akkor most figyelj! Bátran célozz meg olyan célközönségeket, amiket egy sima egy termékes, konverziós hirdetéssel is megtennél. Nyomd a vásárlóid arcába egyből a vásárlási lehetőséget. Működni fog, és 20-30%-kal magasabb ROI-t (megtérülés) fogsz elérni, mint a hagyományos kampányaiddal. Az algoritmus azoknak az embereknek mutatja majd meg és azt a termékedet, akik feltehetőleg készen állnak a vásárlásra.

Egy másik pro tipp, hogy ha több tízezer fős hírlevél feliratkozó listád van, akkor bátran célozz rájuk is egy ilyen hirdetést. Elvégre, ők nem is teljesen hideg célközönség és van bennük vásárlási szándék, azt pedig bízd a Facebookra, hogy mikor és mit mutat meg nekik. Egy dolgot azonban le kell szögeznem. Csak akkor kezdj el gondolkodni a dinamikus hirdetések nem csak remarketingre történő felhasználásában, ha már profitot termelő webshopod van, amely nagyobb napi költségkerettel üzemel. Tehát, amennyiben napi 5 ezer Forintot költessz hirdetésekre, úgy ne célozz ilyen módon hideg célközönségre. Csak akkor, ha legalább napi 10-15 ezer Forintot elköltesz vagy van tartalék a büdzsédben, amit fel tudsz használni ilyen tesztelési célra. Nagyon sok új vásárlót szerezhetsz ezzel a hirdetési módszerrel.

A dinamikus hirdetéseket elsősorban természetesen remarketingre esetén kell használni. A beállítási lehetőségek, mint a kép is mutatja igen sokrétűek, gyakorlatilag a rendszer lehetőséget ad rá, hogy megcélozd a kosárelhagyóid is többek között. Ez egy alapbeállítás. Mindig legyen olyan dinamikus kampányod, amely a kosárelhagyóid célozza. Egy átlagos webshop konverziós rátája 2% körül mozog. Egy ilyen kampánnyal, akár meg is duplázhatod ezt. Nem tűnik soknak, de gyorsan számold ki fejben, hogy mennyit extra profitot is jelente kétszer ennyi vásárlás.

Így elemezd dinamikus hirdetéseid!

Szeretnéd tudni, hogy mit vásároltak a hirdetésedből? A legtöbb PPC (Pay Per Click) specialista sem tudja, hogyan lehet ezt előcsalogatni a rendszerből. Pedig néhány kattintással rengeteg értékes adatra szert tehetsz a dinamikus hirdetéseidről.

Navigálj a hirdetések szintjére és keresd a bontás menüpontot. Ahogy látod, ebben a menüpontban rengeteg adat érhető el. Szinte mindent kinyerhetsz. Az egyik legfontosabb, hogy mit is vásároltak pontosan a hirdetésedből. Ahhoz, hogy ezt elérd a termékazonosító menüpontot válaszd a bontáson belül. A beállított oszlopaidnak megfelelően számos egyéb extra információt is kapsz ilyenkor a hirdetésről.

Webshop esetén tehát kötelező használnod a dinamikus hirdetéseket. A segítségükkel szegmentálhatsz, a legjobb helyen és időben jelenhetsz meg. Valamint, nagyban csökkentheted a konverziós költségeid és növelheted a konverziós rátáját webshopodnak. Szeptemberben azonban érkezik a CBO (Kampány szintű költségkeret meghatározás) és minden egyes hirdetésedet át kell strukturálnod, a dinamikusakat is.

Hasonló cikkeink

Így szerezz új vásárlókat Facebookon, azaz a hideg célközönség elérése.

Így szerezz új vásárlókat Facebookon, azaz a hideg célközönség elérése.

Amikor arról beszélünk, hogy hogyan szerezz új vásárlókat Facebookon, akkor arra gondolunk, hogy hogyan lehet hatékony a hideg célközönség elérése. Vagyis olyan emberek megcélzása, akik még sohasem találkoztak a márkáddal, a termékeddel vagy a szolgáltatásoddal. Olyan ez, mint amikor idegeneket szólítunk le az utcán. Nem könnyű feladat, élőben könnyen kínossá, az online térben pedig pénzkidobássá válhat.

Kizáró kulcsszavak szerepe a Google Ads-ben

Kizáró kulcsszavak szerepe a Google Ads-ben

Akár kezdő vagy a Google Ads-en, vagy már futtatsz PPC-kampányokat, mióta a Google 2000-ben elindította a platformot (akkor összesen még csak 350 ügyféllel rendelkezett), valószínűleg nagyon sokat gondolkodtak rajta, mely kulcsszavak eredményeznek több kattintást...