|

5 Instagram trend, amit érdemes szem előtt tartanod 2022-ben

2022. január 05.

Olvasási idő: 4 perc

Online marketing tippjeinket most már nemcsak hangoscikként, hanem podcastként is hallgathatod.

Hallgass ránk

Ha 2022, akkor Instagram. Ugyanis ez a platform továbbra is releváns marad. Noha tény, hogy lesz egy-két változás, de ezekről könnyen értesülhetsz összefoglalónkból, aminek segítségével egyszerűen fel tudod építeni és az újdonságokhoz tudod igazítani a Instagram marketing stratégiád. Jegyzetet elő, és tervre fel!

Néhány érdekes adat

• Az Instagramot 3,8 milliárdszor töltötték le a megjelenése óta.

• Az Instagramnak több, mint 1 milliárd havi aktív felhasználója van, naponta több, mint 500 millióan nézik meg a platformot, valamint 95 millió fotót és videót osztanak meg.

• Az Instagram-felhasználók átlagosan napi 30 percet használják az alkalmazást.

• Az Instagram felhasználók 71%-a 35 évesnél fiatalabb.

• Az Instagramozók 90%-a követ legalább egy vállalkozást a platformon.

• A marketingesek 67%-a használja az Instagramot influencer marketingre.

Kell ennél több bizonyíték? Úgy gondoljuk nem, hiszen a számok magukért beszélnek! A platform továbbra is töretlen népszerűségnek örvend, éppen ezért érdemes megvizsgálni, hogy milyen Instagram trend lesz jelen 2022-ben, amit mindenképpen érdemes követned, ha sikeres szeretnél lenni!

Instagram marketing – Ezekre figyelj 2022-ben!

5 Instagram trend, amit érdemes szem előtt tartanod 2022-ben - FutureManagement

1. A link matricák egyre népszerűbbek lesznek

Az Instagram tavaly augusztusban nyugdíjazta a „swipe-up” funkciót. Ezáltal – követőszámtól függetlenül – mindenki számára elérhetővé vált, hogy izgalmas, új módon helyezzen el linkeket a történeteiben.

Szeretnél releváns maradni? Akkor használd Te is ez a funkciót minél gyakrabban!

5 Instagram trend, amit érdemes szem előtt tartanod 2022-ben - FutureManagement

2. „Összevont” videóformátumban érdemes gondolkodnod

Az Instagram már beolvasztotta az IGTV-t a Feed Videókba. Nagy valószínűséggel azzal kell számolni, hogy innentől kezdve a Feed videók, a Reels és az Instagram Stories is ugyanolyan felbontásban lesznek, ezzel alakítva ki egy egységesebb arculatot.

Éppen ezért figyelj a megfelelő méretarányra, hogyha posztolsz! Az új Instagram trend szerint az 1080x1920-as felbontás a legoptimálisabb.

5 Instagram trend, amit érdemes szem előtt tartanod 2022-ben - FutureManagement

3. Növekednek majd az alkalmazáson belüli vásárlások

Az Instagram-felhasználók 70%-a fedez fel új termékeket a platformon. Éppen ezért logikus, hogy az Instagram egyre könnyebbé teszi a felhasználók számára a vásárlást anélkül, hogy elhagynák az alkalmazást. Az Instagramban azok a termékek, amiket meg lehet vásárolni, egy kis bevásárlótáskával a bal alsó sarokban jelennek meg a feedben. A termékre koppintva további információkat láthatsz róluk, és meg is szerezheted őket.

Ha eddig nem ismerted ezt a funkciót, akkor ideje kipróbálnod – és természetesen rendszeresen használnod!

5 Instagram trend, amit érdemes szem előtt tartanod 2022-ben - FutureManagement

4. Továbbra is menők a történetek

Az Instagram Stories 2016 augusztusi indulása óta hihetetlenül népszerűvé vált az Instagram használók körében. Kutatások szerint az Instagram-felhasználók 86%-a posztol Stories-t, és a márkák közel 80%-a szerint volt hatással a brand-jükre a történetek használata. Továbbá, az influencerek közel 90%-a tesz közzé tartalmakat a Stories segítségével, és 63%-uk azt mondta, hogy 2022-ben „sokkal gyakrabban” fogja használni ezt a funkciót.

És ha ezt közkedvelt influencerek mondják, akkor biztosra veheted, hogy Instagram trend lesz belőle. Éppen ezért fontos, hogy hatékony stratégiával rendelkezz a történetekkel kapcsolatban is, annak érdekében, hogy a legtöbbet hozd ki a márkádból. Javasoljuk, hogy az elköteleződés ösztönzésére használj minden felhasználó számára elérhető funkciókat – szavazólapokat, emoji csúszkákat és matricákat –.

5 Instagram trend, amit érdemes szem előtt tartanod 2022-ben - FutureManagement

5. Érdemes kiállni egy célért

2020 júliusában az Instagram elindított egy közösségi adománygyűjtő funkciót, amit a COVID-19 gazdaságra gyakorolt hatása miatt hoztak létre. Ezáltal a felhasználók könnyen adománygyűjtéseket hozhatnak létre személyes ügyeik, vállalkozásuk, vagy egy számukra fontos személy érdekében.

A funkció megjelenésekor az Instagram és a Facebook felhasználói több, mint 100 millió dollárt „crowdfundingoltak” a járvány által érintettek számára. Noha viszonylag új funkcióról van szó, kiváló Instagram marketing tipp lehet ez annak érdekében, hogy tudasd követőiddel, mi a fontos Neked. Manapság az Instagram-felhasználók ugyanis olyan márkákat keresnek, akik ugyanolyan ügyekben és kérdésekben foglalnak állást, amelyek számukra is fontosak.

Tippünk: ha teheted, támogass egy hozzád közel álló ügyet vagy szervezetet!

5 Instagram trend, amit érdemes szem előtt tartanod 2022-ben - FutureManagement

További előrejelzések

• Feltehetőleg visszatér az Instagramra a „kronológikus feed”. A TikTok mintájára pedig ezen kívül lesz egy „követés” és egy „neked javasoltak” menüpont is, ezáltal több alkotónak adva teret arra, hogy megismertesse magát a kiszemelt célközönséggel.

• Minden bizonnyal hosszabbak lesznek a storyk is. Ez lehetőséget ad arra, hogy nézőid kevesebb megszakítással nézhessék az általad készített kontenteket.

• Érdemes naprakésznek maradnod a TikTok-on zajló eseményekkel kapcsolatban. Az itt felbukkanó trendek majd nagy valószínűséggel uralni fogják a végre Magyarországon mindenki számára elérhető Instagram Reels-et is.

Reméljük, hogy az itt megosztott 5 Instagram marketing trend és „előrejelzés”, több mint elég információval szolgál ahhoz, hogy egy ragyogó, vonzó és hatékony stratégiát hozz létre, amely jobban fog működni, mint a versenytársaidé. Sikeres 2022-t kívánunk!

Pekola Nikolett

Digitális bennszülöttként a tartalomgyártás a feladatom a FutureManagement-nél. Közel állnak hozzám a különféle kontent trendek, amelyet próbálok a mindennapjaimba is beintegrálni.

Kérdésed van? Hozzászólnál?
Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!
Üzenetet küldök
Fontos, használható, eladást növelő tippek, trükkök, infók, tanulmányok, arcok.
Iratkozz fel most!
Feliratkozom
CIKKEINK

Korábbi bejegyzések

2023.09.22.
Fontos a márkád hírneve

A márkánk hírnevének építésére és pozitív megítélésének megtartására fontos időt és energiát szánni. Nemcsak munkáltatói márkaépítés szempontjából fontos, hanem a szolgáltatásaink, termékeink eladhatósága miatt is. A fogyasztók számára a márka nem csupán terméket vagy szolgáltatást jelent, hanem értéket, érzelmeket és tapasztalatokat is.

2023.09.08.
Működj hatékonyabban naprakész munkaköri leírásokkal!

A céges adminisztráció és dokumentumok naprakészen tartása sok cég mumusa, azonban érdemes időt szakítanunk erre is. A munkaköri leírások aktualizálása például többszörösen kifizetődik, mutatjuk, hogyan!

2023.09.01.
Kommunikáljunk CSR tevékenységeinkről?

A válasz röviden: igen. Azonban nem mindegy, hogy milyen formában. Heti témánkat egyik ügyfelünk inspirálta, akinek most több CSR projektje is van és felmerült bennük a kérdés: hogyan kommunikáljunk erről a nagyvilágban?Nézzünk meg néhány jó példát és lessünk el pár megoldást!

2023.08.17.
Legyen a karrieroldalad is vonzó!

Érdemes úgy felépítenünk a karrieroldalunkat, hogy az ne a kedvét szegje az érdeklődőnek, hanem gazdagodjon hasznos, plusz információkkal a munkakörről, illetve könnyen és egyszerűen tudjon jelentkezni az állásra.
Nézzünk meg néhány jó példát és lessünk el pár megoldást!

Lépj velünk kapcsolatba!

Elérhetőségeink
hello@futuremanagement.hu+36 30 454 81 64
IRODA
4028 Debrecen, Simonyi út 36/B.