A kreativitás nem mindig hasznos – kommunikálj tényekkel a munkavállalóid felé!
A belső kommunikációs platformok szerepe az employer branding erősítésében
Az employer branding – vagyis a munkáltatói márka építése – kulcsszerepet játszik abban, hogy egy vállalat sikeresen vonzza és tartsa meg a tehetséges munkavállalókat. Ebben a folyamatban a hatékony belső kommunikációs platformok alkalmazása elengedhetetlen. Ezek az eszközök nemcsak az információáramlást segítik elő, hanem a vállalati kultúra építésének is alapvető eszközei.
Az információs űr hatása a szervezetre
Saját gondolatok megjelenése tények hiányában
Egy szervezetben a belső kommunikáció hiánya vagy hiányos működése komoly kockázatokat rejt magában. Ha a munkavállalók nem kapnak időben és pontos információt, az űrt kitöltik saját feltételezéseikkel, pletykákkal vagy féligazságokkal. Ez az információs űr nemcsak a szervezet hatékonyságát csökkenti, hanem a dolgozók bizalmát is megingathatja, ami végül a munkahelyi morált és a munkavállalói elkötelezettséget is negatívan befolyásolja. Amikor az alkalmazottak úgy érzik, hogy nem kapnak elegendő információt, hajlamosak negatív következtetéseket levonni, ami aláássa a vezetőségbe vetett bizalmukat és csökkenti a munkájuk iránti elkötelezettséget.
Mi történik krízishelyzetben?
Az információs űr békeidőben is ártalmas, de egy krízishelyzetben hatványozottan káros. Képzeljünk el egy szolgáltatót, ahol több tevékenység is megtalálható, a munkavállalók főképp kékgallérosok, és akár több telephellyel is rendelkezik – belső kommunikációs szempontból tehát minden tekintetben nehezített pályán játszik. Egységes és erős belső kommunikáció nélkül biztos, hogy szárnyra kapnak pletykák, spekulációk, nem épül bizalom a vezetőség felé.
És ebben a helyzetben üt be egy világjárvány. A munkatársak nem, késve vagy jelentősen eltorzított formában értesülnek a biztonsági szabályokról, munkaidőt vagy munkavégzés helyét érintő változásokról, illetve bármi egyéb információról. Amellett, hogy az ismeretlen helyzet amúgy is félelemben tarthatja őket. Borítékolható, hogy félreértések és pletykák kezdenek terjedni, csökkenni fog a csapatok és a vezetők közötti bizalom. Ennek köszönhetően rövid távon a munkamorál romlik, hosszabb távon a fluktuáció növekszik.
Világjárvány vagy más külső indikátor nélkül ugyanez a folyamat játszódik, csak valamivel lassabban. Mindez megakadályozható, ha könnyen elérhető és értelmezhető, jól működő belső kommunikációt építesz ki. Ehhez számos jó és könnyen használható eszköz áll rendelkezésedre.
Kis csapatnál sem elegendő a szájhagyomány.
Húszfős marketing ügynökségünknél pl. chat alkalmazással, projektkezelő felülettel, saját e-mail-címmel, Notion felülettel dolgozunk. Így garantáltan célt ér minden infónk, és a projektjeink alakulását is nyomon tudjuk követni. Az sem akadály, hogy az ország számos pontján online dolgoznak kollégáink. Neked is segítünk megtalálni a leghatékonyabb eszközöket!
A belső kommunikációs platformok előnyei
- A transzparencia növelése
Az átlátható kommunikáció bizalmat épít a munkavállalók és a vezetőség között, ami erősíti a lojalitást.
- Közös célok és értékek kommunikálása
Az értékek hangsúlyozása hozzájárul a dolgozók elköteleződéséhez.
- Válságkommunikáció hatékonyságának növelése
Egy krízishelyzetben a gyors és pontos információáramlás kulcsfontosságú.
- Motiváció erősítése
Az előléptetési lehetőségekről és karrierutakról szóló rendszeres kommunikáció segít megtartani a tehetségeket.
Milyen eszközöket válassz?
- intranet: dokumentumok és hírek elérhetősége (jó alternatíva ehhez a Notion)
- chat alkalmazások: gyors csapatkommunikáció (pl. Slack, Microsoft Teams)
- projektkezelő felületek: ha az információáramlás mellett a futó projekteket is kézben tartanád (pl. Asana)
- e-mail hírlevelek: a rendszeres tájékoztatásért és a legfontosabb hírek megerősítéséért
- egyedi belső kommunikációs applikáció: azonnali értesítések, események követése és a belső hírek megosztása - az egyedi appok előnye, hogy teljes mértékben a vállalat igényeire szabhatók, így biztosítva a maximális hatékonyságot és felhasználói élményt
- vállalati rendezvények: mert a személyes kapcsolódás is elengedhetetlen az elköteleződéshez.
Miért fontos tehát a belső kommunikációd fejlesztése?
Egy hatékony belső kommunikációs rendszer kialakítása közvetlen hatással van a munkavállalói elégedettségre és a szervezeti kultúrára. Ha naprakész, elkötelezett és lojális munkavállalókat szeretnél, gondoskodj róla, hogy ne a saját gondolataikra hagyatkozzanak! Te lásd el őket a megfelelő és rendszeres információval, mert a tájékozott munkavállalóból lesz elégedett és elkötelezett munkavállaló.
Ha téged is támogathatunk a belső kommunikációd fejlesztésében, vagy felmérnéd, milyen lehetőségeid vannak a munkáltatói márkád láthatóbbá tételéhez, vedd fel velünk a kapcsolatot!