Employer branding alapok

2023.05.03.
A cikk írója:
futuremanagement
Fm - Az employer branding az ideális munkavállalók megszerzését és megtartását célzó tudatos vállalati márkaépítés. Employer branding stratégiánk bemutatja a vállalat értékeit, kultúráját és munkakörnyezetét, és segít kitűnni a versenytársak közül.

Az employer branding fogalma az utóbbi években egyre inkább előtérbe került a vállalatoknál. De mit is jelent valójában? Az employer branding a munkáltatói márka arculatának és hírnevének tudatos építése, melynek célja az ideális munkavállalók megszerzése és megtartása. Az employer branding feladata, hogy bemutassa a vállalat értékeit kultúráját, a dolgozók részére nyújtott előnyöket, lehetőségeket és a munkakörnyezetét, ezáltal tegye magát vonzóbbá a jelenlegi és a jövőbeli dolgozók számára.

Egy jól megtervezett employer branding stratégia segíthet kitűnni a versenytársak közül. A stratégiának magába kell foglalnia a mérhető célkitűzéseket, a megfelelő célcsoportok-, a vállalati kultúra- és értékek meghatározását, a megfelelő kommunikációs csatornák kiválasztását és a munkavállalói élmény javítását.

Stratégiánk megvalósításában online és offline kommunikációs megoldások egész sora áll rendelkezésre. Mivel a potenciális munkavállalók minél szélesebb köréhez szeretnénk elérni érdemes több eszközt, platformot is igénybevenni. Az online eszközök lehetővé teszik a vállalat számára, hogy hatékonyabban kommunikáljon, míg az offline eszközök elősegítik a személyesebb kapcsolat kialakítását.

Legfőbb online eszköz a kommunikációhoz a social média felületek. Az aktív jelenlét és konzekvens kommunikáció elengedhetetlen a sikerhez. A közösségi médián kívül érdemes még

Fm - Az employer branding az ideális munkavállalók megszerzését és megtartását célzó tudatos vállalati márkaépítés. Employer branding stratégiánk bemutatja a vállalat értékeit, kultúráját és munkakörnyezetét, és segít kitűnni a versenytársak közül.

figyelmet fordítani a cég karrieroldalára, hírlevelekre és videós projektekre is. Az állásbörzék kiváló lehetőséget nyújtanak arra, hogy a cégek bemutatkozzanak és kapcsolatba lépjenek a potenciális munkavállalókkal. A rendezvények pedig olyan lehetőséget teremtenek, ahol a vállalat bemutathatja az értékeit és kultúráját az embereknek, így építve saját hírnevét.

A munkáltatói márkaépítés kulcsfontosságú tényezője, egy szervezet hosszútávú sikerességének. Az employer branding azonban nem csak a jelenlegi és potenciális alkalmazottakra lehet hatással, hanem az ügyfelekre és a szélesebb közönségre is, hiszen a vállalat imázsa hatással lehet az ügyféllojalitásra és az általános márkaimázsra is.

Mit nyer az aki tudatosan építi munkáltatói márkáját?

  • Több jelentkezőt
  • Csökkenő toborzási költségeket
  • Elkötelezett munkavállalókat
  • Kisebb fluktuációt
  • Jobb üzleti eredményeket

Az egyre gyorsabban változó világ, folyamatosan új kihívások elé állítja a munkáltatókat és a munkavállalókat is. Azonban azok akik elkötelezettek munkáltatói márkájuk építésében, erős céges kultúrával és elkötelezett dolgozókkal rendelkeznek, nagyobb valószínűséggel fognak megbirkózni ezekkel a kihívásokkal. Ne feledjük tehát, az employer branding nem csak egy divatos kifejezés, hanem hosszútávú sikerességünk egyik kulcsa.

Kérdésed van? Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, 
várjuk az üzenetedet!
Küldés

Iratkozz fel most!

Fontos, használható, eladást növelő tippek, trükkök, infók, tanulmányok, arcok.
Feliratkozom
Lépj be
velünk együtt
a jövőbe!

Bizonyítványaink:

crossmenuchevron-down