Az employer branding fogalma az utóbbi években egyre inkább előtérbe került a vállalatoknál. De mit is jelent valójában? Az employer branding a munkáltatói márka arculatának és hírnevének tudatos építése, melynek célja az ideális munkavállalók megszerzése és megtartása. Az employer branding feladata, hogy bemutassa a vállalat értékeit kultúráját, a dolgozók részére nyújtott előnyöket, lehetőségeket és a munkakörnyezetét, ezáltal tegye magát vonzóbbá a jelenlegi és a jövőbeli dolgozók számára.
Egy jól megtervezett employer branding stratégia segíthet kitűnni a versenytársak közül. A stratégiának magába kell foglalnia a mérhető célkitűzéseket, a megfelelő célcsoportok-, a vállalati kultúra- és értékek meghatározását, a megfelelő kommunikációs csatornák kiválasztását és a munkavállalói élmény javítását.
Stratégiánk megvalósításában online és offline kommunikációs megoldások egész sora áll rendelkezésre. Mivel a potenciális munkavállalók minél szélesebb köréhez szeretnénk elérni érdemes több eszközt, platformot is igénybevenni. Az online eszközök lehetővé teszik a vállalat számára, hogy hatékonyabban kommunikáljon, míg az offline eszközök elősegítik a személyesebb kapcsolat kialakítását.
Legfőbb online eszköz a kommunikációhoz a social média felületek. Az aktív jelenlét és konzekvens kommunikáció elengedhetetlen a sikerhez. A közösségi médián kívül érdemes még
figyelmet fordítani a cég karrieroldalára, hírlevelekre és videós projektekre is. Az állásbörzék kiváló lehetőséget nyújtanak arra, hogy a cégek bemutatkozzanak és kapcsolatba lépjenek a potenciális munkavállalókkal. A rendezvények pedig olyan lehetőséget teremtenek, ahol a vállalat bemutathatja az értékeit és kultúráját az embereknek, így építve saját hírnevét.
A munkáltatói márkaépítés kulcsfontosságú tényezője, egy szervezet hosszútávú sikerességének. Az employer branding azonban nem csak a jelenlegi és potenciális alkalmazottakra lehet hatással, hanem az ügyfelekre és a szélesebb közönségre is, hiszen a vállalat imázsa hatással lehet az ügyféllojalitásra és az általános márkaimázsra is.
Mit nyer az aki tudatosan építi munkáltatói márkáját?
- Több jelentkezőt
- Csökkenő toborzási költségeket
- Elkötelezett munkavállalókat
- Kisebb fluktuációt
- Jobb üzleti eredményeket
Az egyre gyorsabban változó világ, folyamatosan új kihívások elé állítja a munkáltatókat és a munkavállalókat is. Azonban azok akik elkötelezettek munkáltatói márkájuk építésében, erős céges kultúrával és elkötelezett dolgozókkal rendelkeznek, nagyobb valószínűséggel fognak megbirkózni ezekkel a kihívásokkal. Ne feledjük tehát, az employer branding nem csak egy divatos kifejezés, hanem hosszútávú sikerességünk egyik kulcsa.