Mérhető Employer Branding - A sikeres stratégia alapja

2023. június 19.

Olvasási idő: 4 perc

Online marketing tippjeinket most már nemcsak hangoscikként, hanem podcastként is hallgathatod.

Hallgass ránk
FutureManagement - Az employer branding stratégia hatékonyságának konkrét adatokon alapuló mérése és megtérülése elengedhetetlen a hosszútávú sikerhez. Az adatalapú megközelítés segíti a stratégia a fókuszterületeinek kijelölését és finomhangolását, hozzájárulva az erős munkáltatói márkaépítéshez és üzleti sikerekhez.

Benned is felmerült már a kérdés, hogyan tudod pontosan meghatározni az employer branding stratégiád hatékonyságát? Képzeld el a helyzetet: rengeteg időt, energiát és erőforrást fektettél stratégiád megalkotásába, de amikor riportot készíted nem tudod megmondani sikeres volt e projekt vagy sem. Hogyan mérhetjük a sikert és a megtérülést egy munkáltatói márka esetében? Ebben a cikkben utánajárunk milyen mutatók alapján tudjuk meghatározni employer branding stratégiánk hatékonyságát. Ezeknek a számoknak a megértése lehetővé teszi az adatlapú döntéshozatalt és a folyamatok optimalizálását.

FutureManagement - Az employer branding stratégia hatékonyságának konkrét adatokon alapuló mérése és megtérülése elengedhetetlen a hosszútávú sikerhez. Az adatalapú megközelítés segíti a stratégia a fókuszterületeinek kijelölését és finomhangolását, hozzájárulva az erős munkáltatói márkaépítéshez és üzleti sikerekhez.

Az employer branding stratégiánk sikerének mérése bonyolult lehet. Túlmutat azon, hogy megnézzük a jelentkezők számát vagy nyomon követjük a közösségi média interakciókat. Ez az a pont, ami sok helyen kihívást okoz, hiszen munkánk valódi hatásának mérése érdekében mélyebbre kell ásni és olyan célokat kell kitűznünk, amelyek összhangban vannak a cégünk célkitűzésével.

Egy employer branding stratégia sikerének és megtérülésének méréséhez konkrét adatokon alapuló megközelítésre van szükség. Releváns mutatók megértése, rávilágíthat a fejlesztendő területekre és

FutureManagement - Az employer branding stratégia hatékonyságának konkrét adatokon alapuló mérése és megtérülése elengedhetetlen a hosszútávú sikerhez. Az adatalapú megközelítés segíti a stratégia a fókuszterületeinek kijelölését és finomhangolását, hozzájárulva az erős munkáltatói márkaépítéshez és üzleti sikerekhez.

hozzásegíthet a megalapozott stratégiai döntések meghozatalában. Lássuk hát mik ezek a területek:

  1. Fluktuáció: Az alacsony fluktuációs ráta, azt jelenti, hogy a cég employer brandingje összhangban van a munkavállalók igényeivel. Iparági benchmarkokkal összehasonlítva jó viszonyítási alapot kapunk mennyire sikeres a projektünk. Az egész cégre vetített fluktuáción felül, érdemes az egyes csoportokra (kékgallérosok, irodai dolgozók, mérnökök) lebontott számokat is figyelni, hiszen ez megmutatja kikre kell több figyelmet fordítani a következő időszakban.
  2. Az új munkaerő minősége: Újonnan felvett munkatársaink beilleszkedése és teljesítménye, sok mindent elmond. Nyomon követésükkel értékes információt szerezhetünk onboarding folyamataink hatékonyságáról, későbbi teljesítményük pedig jól mutatja, hogy toborzási kampányainkkal valóban megfelelő minőségű jelölteket érünk el.
  3. Alkalmazottak elköteleződése: Munkavállalóink elköteleződése a cég felé nagyban hozzájárul az üzleti céljaink eléréséhez. Az elégedettségi és az ajánlási hajlandóság felmérésekkel számszerű adatokkal tudjuk alátámasztani stratégiánk sikerességét. Az itt kapott visszajelzések segíthetnek kijelölni a a fejlesztendő területeket.
  4. Üres pozíciók betöltésének ideje: Ennek a mutatónak a megértése is hasznos információkat biztosíthat. Az adatok számontartása és iparági átlaggal való összehasonlítása, megmutatja toborzási kampányaink és eszközeink hatékonyságát, valamint márkánk versenyképességét.
  5. Toborzási költség: Toborzási és onboarding költségeink nyomon követésével, tudjuk a leghatékonyabban alátámasztani munkánk sikerességét a vezetőség és más társosztályok előtt. A költségek csökkenése, vagy növekedése szoros összefüggésben van, munkáltatói márkánk versenyképességével, toborzási kampányaink és eszközeink hatékonyságával.
  6. Közösségi média aktivitás: A likekok, kommentek, megosztások és követő számának analizálása segíthet megérteni milyen témákkal és tartalmakkal lehet megszólítani a célközönségünket. Ennek tükrében pedig könnyebben tudjuk tervezni tartalom stratégiánkat.
  7. Jelölt élmény: A kiválasztási folyamatban résztvevők és az újonnan felvett kollégák értékes visszajelzésekkel szolgálhatnak toborzási és kiválasztási folyamatunkkal kapcsolatban. Mérhetjük mennyien hagyják félbe a jelentkezési folyamatot, mennyi időt vesz igénybe a jelentkezés, mennyien utasítják el az ajánlatainkat. Egy kérdőív segítségével megtudhatjuk, milyen forrásból értesült a jelentkező az pozícióról, mennyire volt érhető a pozíció leírás, milyen volt a kommunikáció a cég részéről.

Minél több mindent tudunk mérni a fent említett adatokból, annál könnyebb priorizálni feladatainkat és finomhangolni employer branding stratégiánkat.

Strartégiánk hatékonyságának és sikerességének mérése nem egyszerű feladat, de ez jelenti a hosszútávú sikerek alapját. A FutureManagementnél azon dolgozunk, hogy minden partnerünknek objektíven mérhető employer branding stratégiát alkossunk, ami valódi üzleti sikerekhez segíti őket. Látogass el weboldalunkra és tudj meg többet, hogyan tudunk segíteni egy mérhető employer branding stratégia megalkotásában és az adatalapú döntéshozatalban.

Munkáltató márkaépítésünk sikerességének és ROI-nak mérése nem egy egzakt tudomány, hanem a folyamatos fejlődés eszköze. Az adatok gyűjtésével és értelmezésével kézzelfoghatóbbá válik stratégiád hatása és eredményei, elősegíti a döntéshozatalt és hozzájárul egy erős employer brand felépítéséhez és az üzleti sikerekhez.

Fektess munkáltatói márkád mérésébe és fejlesztésébe, hiszen ezzel céged jövőjébe fektetsz. Egy adatalapú stratégia felépítése, új kapukat nyithat a vállalkozás számára. Ne feledd, ha segítségre van szükséged, a FutureManagementre mindig számíthatsz.

FutureManagement

Kérdésed van? Hozzászólnál?
Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!
Üzenetet küldök
Fontos, használható, eladást növelő tippek, trükkök, infók, tanulmányok, arcok.
Iratkozz fel most!
Feliratkozom
CIKKEINK

Korábbi bejegyzések

2024.01.16.
Employer branding évtervezés – kerüld el a legnagyobb buktatókat!

Új év, új célok? Ha a munkáltatói márkádat szeretnéd megerősíteni, érdemes az alapoknál kezdeni. Mutatjuk azokat a hibákat, amiket mindenképp kerülj el az employer branding éves stratégiád tervezésnél és a kommunikációdban!

2023.11.24.
Mit kínálj a munkavállalónak, hogy Te legyél a befutó?

Mit kínálj a munkavállalónak, hogy Te legyél a befutó?
Kivonat: Elolvastuk a Randstad 2023-as globális employer branding felmérés eredményét és kiszemléztük belőle azt az 5 legfontosabb tényezőt, amely motivál egy munkavállalót, amikor munkahelyet választ.

2023.11.10.
Fizetésemelés: így teremts pozitív hatást a kommunikációddal!

Az év végéhez közeledve nemcsak a munkateher növekszik a legtöbb munkahelyen, hanem az érdeklődés a bérkérdés körül is. Mire érdemes figyelned a béremelés kommunikációjánál és hogyan tartsd fenn a motivációt év közben is? Mutatjuk!

2023.10.24.
Agilis munkamódszer - Előnyök és hátrányok

Az agilitás egy olyan szemléletmód, amely vállalati környezetben a munkafolyamatok hatékonyságára helyezi a hangsúlyt, rugalmas és folyamatosan változó munkavégzési módszert jelent.

Lépj velünk kapcsolatba!

Elérhetőségeink
hello@futuremanagement.hu+36 30 454 81 64
IRODA
4028 Debrecen, Simonyi út 36/B.