Szeretnéd, hogy észrevételeid megértő fülekre találjanak? Mondd el a véleményed!

3 + 1 social media trend 2022-re

2021. december 08.

Olvasási idő: 5 perc

Online marketing tippjeinket most már nemcsak hangoscikként, hanem podcastként is hallgathatod.

Hallgass ránk

Hogyan tegyünk sikeressé egy márkát a mai felgyorsult világban? A jövő évi social media trendek iránymutatóul szolgálhatnak.

Jobban, gyorsabban, erősebben. A fogyasztók diktálják az iramot.

Az előrejelzések szerint 2022-ben a márkáknak még inkább támaszkodnia kell a fogyasztói insight-okra. A vásárlók természetesen már korábban is nagy hatással voltak a brand-ek fejlődésére, de a pandémia hatására ez fokozódott: még több beleszólást akarnak. Mire vágynak? Még személyre szabottabb élményre, gyorsabb kiszolgálásra, figyelemre. És lehetőleg mindent MOST azonnal.

Azoknak a vállalkozásoknak, akik nem csak túlélni, de szárnyalni is szeretnének a következő évben, jobban oda kell figyelniük a vásárlóik igényeire. Éppen ezért összegyűjtöttük a 2022-es social media trendeket, hogy a jövő évi kampányok még eredményesebbek lehessenek. Ami biztos: az adatokon alapuló döntéshozás a jövőben is minden marketing stratégia alapja lesz – szóval, ha eddig nem tetted, kezdj el barátkozni a számokkal.

1. Social media trend: Egyszerűbb vásárlói útvonalak

A social media platformok új és innovatív értékesítési megoldásokat adnak a vállalkozások kezébe. Ezáltal a vásárlói útvonalak egyre egyszerűbbek lesznek – gondoljunk csak az appon belüli vásárlásokra, például az Instagram esetében. Az érdeklődők néhány kattintással, anélkül, hogy el kellene hagyniuk a platformot, könnyedén vásárolni tudnak.

Hogyan használd ki ezt a trendet?

  • Vonzó kreatív: ha Instagramon akarsz eladni, legyenek a kreatívjaid, a termékfotóid szemet gyönyörködtetőek. Tudod, hogy ezért „járnak oda” az emberek. Kutatások szerint a fogyasztók 70%-a használja az Instagramot termékek felfedezésére, szóval ne hagyd ki ezt a lehetőséget, ha a célcsoportod megtalálható ezen a platformon.
  • Személyesség: mivel a fogyasztók személyre szabott élményre vágynak, ezért legyen a márkád is olyan személyes, amennyire csak lehet.
  • Egyszerűsítés: A vásárlói útvonal legyen könnyed, és mindenki számára érthető. Minél gyorsabban tud navigálni a platformon a látogató, annál valószínűbb, hogy vásárol. Senki nem vágyik bonyolult check out-ra.
  • UGC content: a kötődés kialakításának egyik legjobb módja. Kérd be elégedett vásárlóid fotóit és használd fel őket a kommunikációdban!
Social Media Trend - FutureManagement

2. Social media trend: A pandémia utáni tartalom a fogyasztói igényekhez igazodik

A világjárvány miatt a marketingszakembereknek alkalmazkodniuk kellett az új tartalmi trendekhez, megkérdőjelezve az ügyfélkapcsolatok és a márkaépítés régi szabályait.

A médiafogyasztásra nagy hatással volt a karantén időszak. Mivel a fogyasztók otthon ragadtak, még inkább az internethez fordultak információért, szórakoztatásért és kapcsolattartásért. A tartalomkészítés pedig felpörgött, hogy kielégítse a növekvő keresletet. A közösségi média természetesen már életünk szerves részét képezte előtte is, de a világjárvány miatt drasztikusan megnőtt a használat világszerte: több mint félmilliárddal többen használják a közösségi médiát, mint tavaly ugyanekkor, ami csaknem 14%-os éves növekedést jelent.

Ahhoz, hogy láthatóak maradjanak potenciális vásárlóik számára, a márkáknak még pontosabban kell kommunikálniuk: konkrét közönségeket célozva, konkrét tartalmat létrehozva egy generáció, egy társadalmi réteg, vagy terület számára. A felhasználók azt várják, hogy személyre szabott élményt nyújtsunk nekik a teljes ügyfélút során.

Hogyan használd ki ezt a trendet?

  • Célcsoport meghatározás és buyer persona alkotás: fontos, hogy tudd, kinek kommunikálsz pontosan. Ezt mindig adatokra alapozd.

3. Social media trend: Társadalmi felelősségvállalás

A vállalati társadalmi felelősségvállalás (CSR) hatalmas beszédtéma volt már 2021-ben is, de 2022-ben a márkáknak még inkább összpontosítaniuk kell rá. Hogyan? Úgy, hogy meghallgatják a közönségük számára legfontosabb társadalmi kérdéseket, és kiállnak ezek mellett. A fogyasztókat többé nem érdeklik az üres ígéretek vagy az egyszeri adományok. Magas elvárásaik vannak és előnyben részesítik azokat a márkákat, amelyek kezdeményezik a kapcsolatteremtést a közönségükkel, valamint összehozzák az eltérő véleményt alkotó embereket.

Hogyan használd ki ezt a trendet?

  • Valódi emberek tudnak valódi kapcsolatokat teremteni: Győződj meg arról, hogy a márkádat képviselő és annak hangját adó emberek összhangban vannak a brand céljaival.
  • Építsd a közösségedet: Vedd fel a kapcsolatot azokkal az emberekkel, akikből közösséget szeretnél formálni – legyen ez egy társadalmi csoport, egy szubkultúra vagy egy bizonyos hobbi köré csoportosult emberek tábora.
Social Media Trend - FutureManagement

4. Social media trend: A fogyasztók átveszik az irányítást

Ahogy a cikk elején is említettük, a fogyasztók egyre inkább átveszik az irányítást a social media-ban. Olyan stratégiát kell alkotniuk a márkáknak, amik a fogyasztó köré összepontosulnak, de ugyanakkor el kell fogadniuk, hogy nem mindig irányíthatják ezeket a közösségeket. Kulcsfontosságú a digitális infrastruktúrák és a kollektív terek stratégiájának kialakítása, mivel ezeknek az online közösségeknek a megerősítése 2022-ben is prioritást élvez.

Hogyan használd ki ezt a trendet?

  • Az átláthatóság kulcsfontosságú: A platform, a márka és az online jelenlét minden aspektusának valódinak és a lehető legátláthatóbbnak kell lennie. Tegyük könnyűvé az elköteleződést: megjegyzések, lájkok, szavazások formájában.
  • Adjunk okot a fogyasztóknak: Az adott közösségek megszólítása elősegítheti a márka iránti elköteleződést, márkaszeretetet. Adjunk nekik erős okot, hogy kitartsanak mellettük – ezt megfogalmazhatjuk vízió, misszió vagy manifesto formájában is. A lényeg az üzenet.
  • Tudjuk, mi számít igazán a márkának: Ha kapcsolatot szeretnénk teremteni a fogyasztóinkkal, fontos, hogy mindig naprakészek legyünk a számukra fontos problémákkal kapcsolatban. Azonban legyünk óvatosak és ügyeljünk arra, mihez kötjük a márka nevét. A PR válságokat jobb elkerülni.

Konklúzió

A fogyasztóknak még inkább fókuszba kell kerülnie 2022-ben. A közösségek megnyerésének kulcsa az igények pontos felismerése és maximális kielégítése, a számok ismeretében. Fontos felismerned, hogyha a marketinged nem termel pénzt, akkor csak egy drága hobbid van – nem egy vállalkozásod. Határozz meg reális üzleti célokat és mérd az eredményeket. Sok sikert a 2022-es marketing kampányaidhoz!

FutureManagement

Kérdésed van? Hozzászólnál?
Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!
Üzenetet küldök
Fontos, használható, eladást növelő tippek, trükkök, infók, tanulmányok, arcok.
Iratkozz fel most!
Feliratkozom
crossmenuchevron-down