Készen állsz néhány Instagram story tippre, amely garantáltan növeli az elérésedet? – Fontos, hogy képben legyél, hiszen az Instagram story a mai napig az egyik leggyorsabb módja annak, hogy minőségi tartalmakat ossz meg és könnyen kapcsolatba lépj a követőiddel. Ez az eszköz ugyanis kiváló arra, hogy a közönség megismerje az igazi énedet, belásson a kulisszák mögé és még jobban a márkádba szeressen.
Azonban a story rövidsége miatt kevés idő áll rendelkezésedre ahhoz, hogy megragadd az emberek figyelmét, mielőtt továbblapoznának. Ha azonban szeretnéd növelni az eléréseidet, - már pedig biztos szeretnéd – akkor mutatjuk, hogy mire is kell igazán figyelned!
5 tipp, amivel Te is növelheted az Instagram story elérésedet:
1. Tervezd és határozd meg a story-jaidat!
Minden marketing eszköz alappillére, hogy meghatározd a terveidet és céljaidat. Erről már sokszor beszámoltunk (többek között itt is). Ez az Instagram story funkció esetén is igaz. Attól függően, hogy mi a cél fontos, hogy különféle kontent típusokat gyárts. Az Instagram story szépsége az, hogy lényegében bármiről készülhet történet. Legyen az fotó, videó, vagy boomerang. Az is nagyon hasznos tud lenni azonban, ha a posztjaidat osztod meg.
Miért érdemes megosztani a posztjaidat?
Azért, mert ezzel emlékeztetheted az embereket, hogy új tartalmat osztottál meg. Ráadásul feldobhatod a sima bejegyzésedet egy kis animációval, matricával, amire jobban rákattintanak az emberek. Régebbi posztokat is érdemes megosztani, vagy az elmúlt harminc nap legjobb bejegyzéseit. Ez szintén több elérést generál.
A stratégia itt is fontos. Jó, hogyha előre leülsz és agyalsz rajta, hogy esetleg milyen bejegyzéshez milyen story-t szeretnél gyártani. Ezen felül is érdemes extra tartalmat kitenned, hiszen így lesz változatos a kontented. Ha ezeket megosztottad, akkor pedig ne felejtsd el őket elemezni! Ha valami nem működik, akkor pedig érdemes változtatni! Ne csüggedj, ha eleinte nem jók az eléréseid.
Nézzünk egy hétköznapi példát: ha nyitsz egy kávézót, de nincs elég vendéged, akkor bezárod egy hét után? Ugye, hogy nem. Hanem elkezdesz máshogy gondolkodni és egy másik, jobb stratégiát kidolgozni. Ezt mindig tartsd szem előtt!
Fontos, hogy az Instagram story funkcióra vonatkozó elemzés csak 30 napig érhető el. Így ne felejtsd el mindig időben ellenőrizni őket!
2. Highlight-olj!
Az Instagram story jelenleg csak 24 óráig érhető el. Éppen ezért jó, ha a fontosabb tartalmakból highlight-ot készítesz. Ezt úgy állítsd össze, hogy grafikailag is esztétikus legyen. Képzeld a követőid helyébe magad: lemaradtál valamiről, amiről később szeretnél tájékozódni. Egyértelműen az fog tetszeni, ha olyan összefüggő történetet kapsz, aminek van eleje és vége is. Tehát alapvető, hogy a story-jaid illjenek egymáshoz és jól nézzenek ki.
Szerencsére számos alkalmazás van, amibe már rengeteg kész template elérhető. Így nem kell grafikusnak lenned ahhoz, hogy szép és maradandó tartalmat hozz létre. Nekünk egyik kedvencünk a Canva!
3. Jelenítsd meg a termékeidet!
Fontos, hogy a termékekről és szolgáltatásaidról is számot adj az Instagram story keretein belül. A matricák segítségével megjelölhetsz termékeket, és ha elég követővel (jelenleg 10.000) rendelkezel, akkor a swipe-up funkció is hasznos lehet (ahol egy adott linkre irányítod tovább az embereket).
A márkás tartalom mindig jó választás egy kampányhoz, ha jól csinálod. Használd a márkád fotóit, videóit, ossz meg kulisszák mögötti tartalmat is! Ezeket nagyon szeretik az emberek.
Az viszont még jobb, ha a közönséged által feltöltött videókat, képeket osztod meg, amik a termékeidet tartalmazzák. Az UGC (user generated content) az egyik legjobb, leghitelesebb és legvirálisabb! Használd szeretettel!
4. Ne felejtsd Instagram story közzétételekor a hashtag-eket!
Hashtag-eket nem csak posztba, hanem story-ban is érdemes alkalmazni. Ha nem szeretnéd, hogy a követőid tudjanak erről, akkor könnyen el is rejtheted őket. Tegyél rá matricát, vagy valamilyen gif-et és kész is! Az is jó ötlet, ha megosztasz mondjuk egy képet és a rákerülő szöveg színét a kép árnyalatihoz igazítod. Kicsinyítsd le a választott hashtag-eket és már bele is olvadtak úgy a képbe, hogy senki sem veszi észre őket!
PRO Tipp: A márkádhoz legrelevánsabb hashtag-eket használd csak story-ban!
5. Ha minden kötél szakad, akkor pedig…
Két dolgot érdemes bevetni, ha úgy érzed, hogy az Instagram story nem hoz elég elérést. Először is, készíts versenyeket, felhívásokokat, vagy nyereményjátékokat! Az emberek imádják ezeket, amikről szívesen számot is adnak story keretein belül. Másodszor pedig ne felejtsd el az influencereket, akik még a mai napig virágkorukat élik az Instagram-on. Az influencerek segítségével növelheted márkád értékét, követőtáborát és az eladásait is. Ha ezeket storyk-ba teszed, akkor azzal rengeteg embert érhetsz el. A fő az, hogy olyan embereket találj, akik ténylegesen képviselik az általad közvetített értékeket és elérik a célcsoportodat.
Ha ezt az öt tippet betartod, akkor garantáltan a Te story elérésed is növekedni fog! További Instagram tippekre lennél kíváncsi? Akkor olvasd el többi blogbejegyzésünket is a témában!