Employer branding évtervezés – kerüld el a legnagyobb buktatókat!

2024.01.16.
A cikk írója:
futuremanagement

A New Year – New Me szellemiségében megfogadtad, hogy 2024-ben tudatosabban foglalkozol majd a munkáltatói márkaépítéseddel is? Ahogy saját magadból, úgy cégedből is érdemes a legjobbat kihozni, és ehhez az alapok lerakásához az év eleje a legjobb időszak.

Az egyik ügyféllátogatás közben néhány napja a FutureManagement employer branding csapatával beszélgettünk a saját terveinkről, ki miben szeretne változtatni idén. Kiderült, hogy mindannyian nagy erőkkel vettük célba egészségünket és külső megjelenésünket. Akadt köztünk olyan, aki nagyon drasztikus döntéseket hozott, és egyszerre hagyta el a cigarettát, a kávét, de még a húsokat is száműzte az étrendjéből, mindezek mellett pedig aktívan elkezdett úszni is. Jómagam kisebb lépésekkel haladok: mindenevő, de tudatos étrendre, és szintén mindennapos, de alacsonyabb intenzitású mozgásra tettem le a voksomat. Egyik kolléganőnk pedig a lelkesedésünkön felbuzdulva szintén a kisebb lépések módszere mellett döntött.

Az employer brandingünk újratervezéséhez is hasonló tudatosság és önkritika szükséges, és néha drasztikus módszerekre van szükség, hogy kigyomláljuk az eddigi rossz gyakorlatainkat. Azonban - mint minden tervezési folyamat - az éves employer branding stratégia kialakításánál is könnyű hibákba esni. Lássuk, melyek azok a buktatók, amelyeket érdemes elkerülni, hogy sikeres és hatékony munkáltatói márkaépítési stratégiát alakíthass ki 2024-ben!

Fm - Új év, új célok? Ha a munkáltatói márkádat szeretnéd megerősíteni, érdemes az alapoknál kezdeni. Mutatjuk azokat a hibákat, amiket mindenképp kerülj el az employer branding éves stratégiád tervezésnél és a kommunikációdban!

A céged beolvad a tömegbe

Az egyik leggyakoribb hiba az, hogy az employer branding üzenetek túlságosan általánosak, és nem differenciálódnak a versenytársaktól. Az évkezdésnél érdemes kritikusan áttekinteni a márkaépítési üzeneteidet, és meggyőzően bemutatni, mi teszi egyedivé és vonzóvá a vállalatod. A túl sok általánosság elhomályosíthatja a céged valódi értékeit és különlegességét.

Elhanyagolod a munkavállalói visszajelzéseket

Azt, hogy miért éppen a te cégednél érdemes dolgozni, leginkább a jelenlegi vagy volt munkavállalóid véleménye mutatja meg, éppen ezért a kollégáid visszajelzésének elhanyagolása súlyos következményekkel járhat. Az év tervezésekor értékelj minden, a közelmúltban érkezett visszajelzést, és ha szükséges, változtass a stratégiádon a javításuk érdekében! Vedd sorra, mely platformok azok, ahol nagyszámú visszajelzést kap a vállalatod, és ezekkel az álláskeresők is találkoznak (pl. álláskereső portálok)! Vesd össze az ezeken a felületeken kapott véleményeket és a magatokról kommunikált képet a közösségi médiában és saját platformjaidon (pl. weboldaladon)! Ha ezek sehogyan sem fedik egymást, a potenciális jelöltek hamarabb fognak hinni a volt vagy jelenlegi munkavállalók negatív értékelésének, mint egy szép Facebook-oldalnak, és jóval nehezebb lesz a jó munkaerőt megszólítanod.

Sokat segítenek meg a belső visszajelzések is: elégedettségi felmérések, dolgozói fórumok, kerekasztalok, de a stay és exit interjúkon elhangzott mondatok is kulcsfontosságúak lehetnek. (Ha ezekről is olvasnál, ezt a cikkünket ajánljuk figyelmedbe.)

Nem vagy jelen az online világban cégeddel

Az online világban való jelenlét kulcsfontosságú a munkáltatói márkaépítés szempontjából. Ha a vállalatod online képe elavult vagy inaktív, az a potenciális munkavállalók számára negatív üzenetet küldhet. Az év elején gondoskodj róla, és tervezd meg pontosan, hogy az online platformokon a vállalatod hogyan fog modern, friss és vonzó képet mutatni! Ne felejtsd el rendszeresen frissíteni az információkat! Készíts éves kommunikációs tervet az eseményeidet előre betervezve és a kulcsüzeneteidet hitelesen megfogalmazva! Vonj be munkatársakat, mutass be a céges életetekből fejezeteket, sikersztorikat – hiszen tudod, a jelöltek könnyebben hisznek a cég alkalmazottainak!

Fm - Új év, új célok? Ha a munkáltatói márkádat szeretnéd megerősíteni, érdemes az alapoknál kezdeni. Mutatjuk azokat a hibákat, amiket mindenképp kerülj el az employer branding éves stratégiád tervezésnél és a kommunikációdban!

Rövid távban gondolkodsz

Egy sikeres employer branding stratégia hosszú távú elkötelezettséget igényel. Az év elején ne csak a következő hónapokra vagy évre, hanem a hosszú távú célokra is összpontosíts! Túl rövid távon gondolkodva a stratégiád hatékonysága jelentősen csökkenhet, és nehezebb lehet megépíteni és megtartani a vállalat pozitív imázsát. Ne feledd tehát: az employer branding stratégiádat nem sprintre, hanem maratonra kell megtervezned!

Nem elemzed és nem fejleszted a munkavállalói élményt a cégednél

A munkáltatói élmény kulcsfontosságú a kollégáid elkötelezettségének kialakításában. Az év elején vedd számba a munkáltatói élmény elemeit, és vizsgáld meg, hogyan lehetne azt továbbfejleszteni! Egy kényelmes, támogató és inspiráló munkahelyi környezet pozitívan befolyásolja a munkavállalók hűségét és elégedettségét.

Lehetséges, hogy te magad sem vagy vele tisztában, de a kollégáid egészen más közegnek látják a cégedet, mint te. Végezz felméréseket, mi az, amit szeretnek, mi az, amit fejleszthetnétek – és reagálj is ezekre az igényekre fejlesztésekkel. Van kedvezményes kondibérlet, egészségpénztár a juttatásaid között? Kommunikáld ezeket rendszeresen, és edukáld is őket, hogyan lehet ezeket jól használni. Az is sokat segít, ha mindezeket forintosítod – mutasd meg, hogy mennyibe kerülnének mindezek, ha saját maguk vásárolnák meg. Mérd fel, mennyire használják ki ezeket a lehetőségeket a kollégáid, mert lehet, hogy nem erre van szükségük, viszont másnak sokkal jobban örülnének. Ha olyan juttatásokat és extrákat kapnak, amikre valóban szükségük van, és érzik, hogy erre figyelsz, és bevonod őket a kialakításukba, az elégedett helyett elkötelezett kollégákat kapsz majd, akik a legjobb ajánlólevelet jelentik vállalkozásod számára.

Rosszul határozod meg a célcsoportodat

A helytelen célcsoport kiválasztása súlyos következményekkel járhat. Ha nem a valódi érdeklődési körrel rendelkező és a vállalat kultúrájához illeszkedő embereket célzod meg, az employer branding terén tett erőfeszítéseid eredménytelenek maradnak. Az év elején határozd meg pontosan, kik azok, akik számára a vállalatod vonzó lehet, és rájuk szabott kommunikációs tervet készíts. Ha már tudod, kikhez beszélsz, azt is tudni fogod, melyik platformok a legmegfelelőbbek számukra.

A kiválasztási folyamatod nem tükrözi az imázsodat

Az employer branding stratégia hatékonysága a kiválasztási folyamatoktól sem független. Ha a jelöltek tapasztalata nem illeszkedik a vállalatod előzetes ígéreteihez, az hosszú távon csökkenti az elkötelezettséget. Ellenőrizd és fejleszd a kiválasztási folyamatokat, hogy azok tükrözzék a vállalat értékeit és kultúráját!

Az employer branding stratégia éves tervezése során tehát valóban meg kell vizsgálnod a múltbeli hibáidat, és azokból tanulva kell kialakítanod egy hatékony és sikeres stratégiát. A tudatosság és a folyamatos fejlesztés kulcsfontosságú a munkavállalói elkötelezettség fenntartásához és a vállalati hírneved építéséhez. Ha úgy érzed, ebben a feladatban támogatásra van szükséged, fordulj a FutureManagement csapatához! Önmagunk fejlesztéséhez sem félünk hozzáfogni, a Te cégedet is örömmel támogatjuk a legjobb verziója elérésében.

Kérdésed van? Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, 
várjuk az üzenetedet!
Küldés

Iratkozz fel most!

Fontos, használható, eladást növelő tippek, trükkök, infók, tanulmányok, arcok.
Feliratkozom
Lépj be
velünk együtt
a jövőbe!

Bizonyítványaink:

crossmenuchevron-down