fbpx
+36304548164 [email protected]

Közzétéve: 2020-04-02

Koronavírus haditerv 2. – az idegenforgalmi és turisztikai szektornak

13 perc olvasási idő
koronavírus haditerv

Koronavírus haditerv cikksorozatunk második részében arról lesz szó, hogyan tudsz nyitni a helyi lehetőségek felé. Hogy miért fontos figyelembe venned, hogy 2020-ban a kulcs az otthon maradás lesz. Hogyan építsd be ezt a vállalkozásodba? Szó lesz a konkurenciával való együttműködésről, a 2021-es ajánlataidról és a hirdetésekről is. Mit és hogyan érdemes most csinálni a közösségi médián, és hogyan kezeld a humort? Olvass tovább, és mindez kiderül!

Ha esetleg nem olvastad az 1. részt, itt bepótolhatod.

Helyi célok támogatása

Ha vállalkozásod a bejövő turistákra támaszkodik, akkor sem kell teljes mértékben abbahagynod a marketinget, mivel nem tudjuk megjósolni, mi fog történni a közeljövőben. Sajnos azt nem tudhatjuk, hogy meddig lesz tilos az országba való belépés külföldi állampolgárok számára, szóval találnod kell egy új célcsoportot.

Az egyik lehetőség, amely sok szolgáltató számára releváns, hogy nézzen szét a saját háza táján és olyan termékeket fejlesszen ki, amelyek kiszolgálják a környéket és a környékén élőket egyaránt. Az éttermek jelentős része a házhozszállítás irányába „menekült”, nagyon okosan, amely egy lehetséges jó taktika lehet a túlélésre.

Őszinte véleményem, a helyiekben van egyfajta lokálpatriotizmus muszáj egyesülniük és segíteniük egymást. A koronavírus-járvány már nem csak egy távoli világrész problémája, mivel sajnos részévé vált a mindennapjainknak.

koronavírus haditerv

Ez azt is jelenti, hogy mindenki a saját életében kénytelen szembesülni a veszélyhelyzetből eredő nehézségekkel, amiket mindenkinek a maga eszközeivel lehetőségeivel kell megoldania. Viszont együtt minden sokkal könnyebb. Ez a megközelítés nagyon jól működött Ausztráliában, a pusztító tüzek után is. Erre érdemes és hasznos is építeni, az egyén közösségben mindig erősebb. Ezért készült a koronavírus haditerv is. Együtt túl leszünk ezen is!

Hogyan hirdess a karantén alatt?

Mivel az emberek többsége otthon van, több időt töltenek a Facebook előtt, mint valaha. Használd ki ezt a lehetőséget a saját üzleted promótálása. Hívd fel a figyelmüket az új szolgáltatásodra!

Otthon maradás a kulcs 2020-ban

Ebben az évben minden utazó kétszer is meggondolja majd, hogy elinduljon-e. Sokan nem is tehetik majd meg az utazási tilalmak miatt. Ez azt jelenti, hogy rengetegen fognak otthon maradni és a félelem lassan fog elmúlni. Az emberek nehezen fogják újra elhagyni otthonaikat, de ha meg is teszik, kezdetben biztosan a saját desztinációjuk közelében maradnak.

Ez is egy újabb érv amellett, hogy érdemes odafigyelned a helyi desztinációkra. Amikor helyi desztinációról beszélek, nem feltélen csak egy városra gondolok. Gondolkozhatsz Magyarország-viszonylatában, hiszen az országban (egyelőre) szabadon járhatunk, amerre csak szeretnénk.

Ajánlj tehát olyan programokat a karantén után, amikhez nem kell elhagyni az országot, mégis kikapcsolódási lehetőséget nyújtanak a szabadságra vágyó emberek számára!

Gondolj csak bele, hogy fogja érezni magát mindenki több hét bezártság után! Vágynak majd a szabadságra, a friss levegőre, a kalandra!

koronavírus haditerv

Partnerként az ellenséggel?

Őrültségnek tűnhet, de érdemes beszélned másokkal is, akik ugyanabban a szektorban dolgoznak, mint te – akár a legnagyobb versenytársaiddal is! Beszéljetek meg egy online meetinget és ötleteljetek, hogyan lehetne megmenteni a helyi turizmust, vendéglátást, szórakoztatóipart. Akár a koronavírus haditerv pontjait is átbeszélhetitek. Itt az idő, hogy felhagyjunk az ellenségeskedéssel és összefogjunk, mindannyiunk érdekében! Osszátok meg az erőforrásaitokat, legyenek azok autók, biciklik, kollégák… Akármibe is kerül, védjétek meg együtt a helyi közösséget!

Sokan ebben a helyzetben arra várnak, hogy a versenytársuk elbukjon. De gondolj csak bele, milyen hosszútávú hatása lesz egy elhúzódó krízisnek az egész desztinációra nézve!

Early-bird ajánlatok – fókuszban 2021

Fokuszálj a következő évre, amikor remélhetőleg már minden rendben lesz! Kínálj early-bird jegyeket a programokra, utazásokra és termelj bevételt már most! Ez az egyetlen módja, hogy prémium terméket/szolgáltatást adj el úgy, hogy a termék értéke nem csökken – ha csak sima akciót adsz, az nagy eséllyel csökkenti az észlelt értéket.

Ne feledd, a karantén után sokan vágynak majd újra szabadságra, csavargásra, élményekre!

A legegyszerűbb, ha 2020-ra álló vízként gondolsz. Persze tök jó, ha beesik néhány foglalás, örülünk neki. De a fő fókusznak most 2021-en kell lennie.

Fizetett hirdetések: Google, Facebook Ads

Két dolgot tehetsz:

  1. Csökkented a hirdetési költségeket és átcsoportosítod őket más területre, de azért nem függeszted fel teljesen a hirdetéseket, hiszen ügyelned kell a márkaismertség megőrzésére.
  2. A versenytársaid (mint a nagy óriások is) csökkenteni fogják a marketing költségvetéseiket, szóval neked lehetőséged van kiemelkedni, ezért növeled a költségeket, persze ésszel.

Koronavírus haditerv profi tipp: Iparág és lokáció függő, hogy mennyire versenyképes a szoláltatásod vagy a terméked, de én azt javaslom, hogy egy kis büdzsét mindig tarts fenn a márkaismertég növelésére. A hirdetési költség másik részét pedig költsd arra, hogy promózod a 2021-es ajánlatokat.

Ha a költségvetésed alacsony, koncentrálj csak a Facebook hirdetésekre, mivel ez a legolcsóbb opció. És emellett persze nagyon jó lehetőségeket ad a célzásra is.

A másik hirdetési lehetőséged a Google display. A Google keresési hirdetésekkel ellentétben (amik szöveges hirdetések), a display hirdetések lehetőséget adnak képes hirdetések létrehozására. A képekkel nagyobb elköteleződést tudsz elérni, ha utazásról, vagy ételekről van szó. Ezeknek a hirdetéseknek az átkattintási aránya (CPC) átlagosan 71%-kal olcsóbb is, így több embert, kevesebb pénzből tudsz elérni. Mély és rugalmas célzási lehetőségeid vannak, amivel növelheted a márkaismertséget.

Ebben a pillanatban a potenciális vásárlók visszaesnek az értékesítési tölcsér azon szakaszába, amikor még csak kutatnak, keresnek. Ha a márkád megjelenik egy független, harmadik oldalon (ez a display hirdetés lényege), az növeli a bizalmat és annak az esélyét, hogy vásárlókká váljanak.

SEO és tartalommarketing

Ha csak egy marketing eszközt tartasz meg a koronavírus alatt, akkor ez legyen az: SEO és tartalommarketing. Tudatni az emberekkel, hogy még mindig létezel, és helytállsz, rendkívül fontos. Tedd rendbe a weboldalad SEO szempontból, hogy amikor eljön az a pillanat, hogy az emberek újra utazni akarnak, könnyen rád találjanak.

A SEO hatékony működése hosszú időbe telik, szóval ideje elkezdened gyakorolni, mielőtt visszatér az élet az irodába. Ráadásul ez segíteni fog abban is, hogy kiemelkedj a versenytársak közül, akik most nem foglalkoznak ilyesmivel.

Tehát a weboldalad optimalizálása az egyik legegyszerűbb, de legmegtérülőbb taktika a válság idején. Kezdj el blogolni, írj utazási naplókat, gyárts videókat – és ez csak néhány a rengeteg kreatív ötlet közül, amit megvalósíthatsz. Ha marketing ügynökséggel dolgozol együtt, akkor könnyű dolgod lesz, hiszen mindezt megcsinálják neked. Ha nincs elég költségvetésed arra, hogy egy egész csapat dolgozzon a márkádon, akkor te magad is elkészítheted az új tartalmakat. Legyen ez az elsődleges célod az elkövetkező hónapokan: releváns tartalmat gyártani a követőidnek!

Miért érdemes most megcéloznod érdekes tartalmakkal az embereket?

Gondolj csak bele: rengetegen otthon vannak, karanténban, sokaknak le kellett mondaniuk az álomutazásukat, az esküvőjüket, és emiatt depressziósak lesznek. A bezártság cseppet sem segít a helyzeten.

Ez azt is jelenti, hogy mivel több időt töltenek otthon, mint valaha, többet lesz kezükben a telefon és a laptop – és talán a tökéletes utazásról ábrándoznak. Olyan helyeket nézegetnek, ahová egész életükben vágytak – és nem tudják, vajon valaha eljutnak-e még oda. Ebben a helyzetben a vásárlók egyedül vannak, keresnek, de van, hogy nem találnak. Ezért te legyél az, aki érdekes, új tartalmakat szolgáltatsz nekik – hogy legyen mit nézni és olvasni a karanténban. Segíts nekik a krízis utáni álom utazásuk megszervezésében!

Most lehet azt gondolod, hogy te nem tudsz írni. Ki lenne kíváncsi arra, amit te alkotsz?

Itt a lényeg: nem kell írónak vagy videóvágónak lenned ahhoz, hogy jó tartalmat gyárts. Hiszen az emberek őszinteségre vágynak. Ezért a legjobb taktika, ha magadat adod. Meséld el nekik, miért különleges az a termék/szolgáltatás, amit te nyújtasz, milyen problémájukra nyújt megoldást?

A weboldalad

A karantén szintén egy remek idő arra, hogy közelebbről megvizsgáld a weboldalad. Mert biztosan vannak benne hibák. Elemezd ki, min tudnál javítani: növelnéd a felhasználói élményt, esetleg teljesen újraterveznéd az egészet? Minden weboldal egyedi, éppen ezért nem tudunk megoldást nyújtani mindenkinek itt és most. Viszont érdemes elgondolkoznod, min lehetne javítani. Ha érdekel, hogyan fejleszthetnéd a felhasználói élményt, olvasd el ezt a cikkünket.

Mi van a humorral?

Legyél nagyon óvatos, ez egy érzékeny terület lehet. A humor működhet nagyon jól, mivel a vírus idején is jól eshet egy önfeledt nevetés. Ennek ellenére azonban a humor rosszul is elsülhet, ha nem a megfelelő embereknek és nem a megfelelő időben sütöd el a viccet.

Koronavírus haditerv profi tipp: Ha a humort fel szeretnéd használni a kommunikációdban, arra figyelj, hogy magát a koronavírust ne parodizáld ki, és legfőképpen az embereket ne tedd nevetség tárgyává.

Azt se felejtsd el, hogy a humor rendkívül kultúra-specifikus. Ami vicces nekünk, az nem biztos, hogy vicces a szomszédainknak is. Gondold át, a te célcsoportod vajon milyen humorérzékkel rendelkezik és mi az, ami még belefér náluk.

Itt egy példa a jó humorra: egy üzletben WC-papírt árulnak 3999 dollárért, ajándékként pedig egy gyémánt gyűrűt adnak. Ez azért jó humor, mert nem magát a vírust, vagy az embereket, hanem ezt a lehetetlen, érthetetlen, kicsit őrült helyzetet parodizálja ki.

Ott kell lenned, amikor minden rendbe jön

Mindannyian abban bízunk, hogy hamarosan megáll a vírus terjedése, vége lesz a krízisnek és helyreáll a gazdaság. Az emberek újra utazni akarnak majd. És amikor ez a pillanat eljön, neked ott kell lenned, felkészülten. A marketing költségvetésedet arra is használhatod, hogy megmutatod, hogyan küzd meg a céged, vagy te magad a koronavírussal és az egész helyzettel. Tedd személyesebbé a márkádat, engedd magadhoz közel a követőidet!

Összegzés

Bármilyen összegzést is írok, az csak ideiglenesen állja meg a helyét, hiszen a helyzet óráról órára változik. Csapatunk minden nap azon dolgozik, hogy új stratégiákat dolgozzunk ki az ügyfeleinknek, de ugyanakkor a célunk az is, hogy tanácsainkkal támogassunk mindenkit, akit csak tudunk. Ezért született a koronavírus haditerv és reméljük, segít neked.

Senki nem jósolhatja meg a jövőt, de szerencsére lehetőségünk van tervezni és fejlődni.

Azonban nem szeretném, ha téves illúzióid támadnának ezzel a cikkel kapcsolatban – amit felvázoltunk irtó nehéz munka lesz! Remélem, hogy így a cikk végére te is belátod, hogy a „nem tenni semmit” és „elvágni a marketingköltségvetést” a lehető legrosszabb stratégia, amit választhatsz.

Hidd el, ha most keményen harcolsz a cégedért, az ügyfeleidért és az dolgozóidért – akkor végül túléled és erősebben jössz ki a válságból, mint valaha.

Légy erős és kitartó!

Ha egy kis motivációra van szükséged, iratkozz fel a karantén mesék című hírlevélsorozatunkra, és oszd meg velünk te is tapasztalataidat! És ha esetleg még nem követnél minket Facebookon, most pótolhatod, hiszen itt is hasznos információkat osztunk meg veletek nap mint nap.

Kattints az értékeléshez
[Összesen: 0 Average: 0]

Hasonló cikkeink

Ennyit ér a brandépítés forintban kiszámolva

Ennyit ér a brandépítés forintban kiszámolva

Sokan megfoghatatlannak ítélik a márkaépítést, nem igazán látják a célját, mert nehezen mutatható ki kézzel fogható módon az értéke. Például forintban. Éppen ezért nem is igazán helyeznek rá hangsúlyt, főleg webáruházak esetén. Az árösszehasonlító oldalaknak és az...

5 bombabiztos tipp, hogy 2020-ban is habzsolják a blogcikkeidet

5 bombabiztos tipp, hogy 2020-ban is habzsolják a blogcikkeidet

A HubSpot 2020-as marketing beszámolója szerint a blogolás a harmadik leggyakrabban használt eleme a tartalommarketingnek – csak a videók és az infografikák előzik meg az összesítésben. Ezt az állítást támasztja alá, hogy a világon jelenleg már több mint 600 millió...