Netflix marketing tippek – Avagy így lehetsz te is sikeres!

Netflix marketing
Olvasási idő:

Egy epizód és még egy. Valószínűleg ez jut eszébe mindenkinek a Netflix-ről. De a szolgáltató sokkal több, mint darálható sorozatok és filmek tömkelege. A Netflix milliók képzeletét ragadta meg, azonban ez nem csak az elérhető tartalmaknak köszönhető, hanem marketing stratégiájuknak is.

A növekedés, újratervezés elengedhetetlen egy platformnak ahhoz, hogy túléljen. Ezt a Netflix is nagyon jól tudja. Éppen ezért a marketing stratégiájuk az innovációról, valamint a legújabb technológiáról szól, aminek köszönhetően már közel 200 millió feliratkozót tudhatnak magukénak.

Egy régimódi DVD kölcsönzőből a világ legnagyobb streaming szolgáltatásává nőtték ki magukat. De mik lehetnek a Netflix marketing tippjei? Összeszedtük azokat, amiket Te is könnyedén beintegrálhatsz a vállalkozásodba!

Netflix marketing
Eredettörténet:
  • 1997 augusztus 29-én alakult, Marc Randolph és Reed Hastings szerelemgyereként,
  • először csak DVD kölcsönzéssel foglalkoztak, közel 1000 filmmel, 30 munkatárssal,
  • 1999 szeptemberében bevezették a havidíjas rendszert,
  • a 2000-es évek közepére kihasználva a megfizethető internetkapcsolatot elkezdték a streaming alapú szolgáltatást,
  • a Netflix bevétele 183%-ra ugrott 2016 és 2020 között,
  • 2020 végére pedig körülbelül 25 billió dollárral lettek gazdagabbak.

A Netflix gyors növekedése többek között annak is köszönhető, hogy maximálisan törekedtek arra, hogy minden felhasználó személyre szabott élményt kapjon. Ezt a stratégiát a mai napig megtartották. Nézzük ezt bővebben, valamint a többi tippet, amivel Te is sikeres lehetsz!

Netflix marketing

NETFLIX MARKETING TIPPEK

1. Személyre szabott tartalommarketing

A Netflix algoritmusának köszönhetően folyamatosan személyre szabott tartalmakat kapnak a felhasználók. Neil Patel, SEO guru által végzett tanulmány szerint a Netflix megjegyzi, hogy mikor állítod meg az adott tartalmat, mikor tekersz bele, mikor lépteted, általánosságban milyen tartalmakat fogyasztasz, mikor nézed, milyen eszközről, milyen értékeléseket hagysz, de még azt is, hogy milyen filmeket/sorozatokat böngészel és az meddig tart. Ezeket az adatokat felhasználják a stratégiaalkotás során. A felhasznált adatok alapján pedig a felhasználók a legmegfelelőbb tartalmakat kapják meg.

A kutatások bebizonyították, hogy azok, akik csak havi 15 órát töltenek a platformon, valószínűleg le fogják mondani az előfizetést. Éppen ezért, a Netflix folyamatosan retargetálja és úrjaszegmentálja a tartalmakat. Ezt megtehetik hírlevelekkel, applikációs értesítésekkel vagy korábbi kedvenc sorozatok újraajánlásával.

Netflix marketing

2. Megfelelő weboldal

A felhasználóbarát weboldalakról nem lehet elégszer beszélni. A Netflix is tudja ezt. A szolgáltató minden egyes oldalt optimalizál a jobb felhasználói élmény érdekében. Ez természetesen összefüggésben van az előző ponttal. A megfelelő weboldal adja ugyanis a személyre szabott tartalmakat.

Azonban azt érdemes megjegyezni, hogy az alapítók a felhasználók helyébe képzelték magukat. Elképzelték, mikre kereshetnek rá az emberek és hogyan. Ez lehet a filmek, sorozatok címe, színész neve, vagy akár a rendező neve is. A weboldalt könnyű használni, egyértelműek és letisztultak a funkciók. Jó, hogyha Te is így próbálod meg felépíteni a weboldaladat.

Netflix marketing

3. E-mail marketing: hírlevelek

Te is tudod, hogy milyen irritáló az, mikor törölnöd kell ugyanazokat a fajta leveleket a levelezőrendszeredből. A Netflix tudja azonban, hogy mitől döglik a légy. Mitől különböznek a többi cég hírleveleitől?

Letisztult, egyértelmű, minimalista hírlevelekkel operálnak. Közérthető CTA-juk van, ami nem vész el az információ tengerében. Ráadásul ahelyett, hogy sorozatok és filmek rengetegéről adnának számot, csak egyet emelnek ki, ami a felhasználó számára a legmegfelelőbb.

Az emberek sose fogják megunni azt, amit tényleg szeretnének. Jogos, nem? Azonban nem mindegyik cég tudja ezt megtenni.

Mi a tanács? Próbálj meg úgy eladni egy terméket, hogy ne legyél túl nyomulós. Ha több terméked van, akkor először csak egyet válassz ki. Egyesével próbálj meg eladni valamit. A hírleveled is egyszerre csak egy dologra fókuszáljon.

Sokan azt gondolják, hogy a hírlevelek mára már elavultak, azonban ez nem így van. Ha szeretnél erről bővebben olvasni, akkor tekintsd meg korábbi blogbejegyzésünket a témában!

Netflix

4. SEO

A Netflix optimalizált keresőszolgáltatásokkal javítja az organikus elérést és a márka ismertségét. Tartalmaik olyan potenciális kulcsszavakat tartalmaznak, amelyek magasan szerepelnek a keresési eredmények között. Nemzetközi szinten, világszerte vezető helyen szerepelnek. Próbáld ki Te is. Szinte bármilyen sorozatra, filmre keresel rá, a Netflix szerepel a legelső helyen. Ezt nem is lehet tovább ragozni.

Gyorstalpalót szeretnél a kulcsszavakkal kapcsolatban? Akkor olvasd el ezt a cikkünket is!

FutureManagement - Egy epizód és még egy. Valószínűleg ez jut mindenkinek eszébe a Netflix-ről. De a szolgáltató sokkal több, mint darálható sorozatok és filmek tömkelege. Mai cikkünkben nézzük meg a legjobb Netflix marketing tippeket!

5. Közösségi média

Mint ahogyan arról már korábbi blogcikkeinkben beszámoltunk, a közösségi média elengedhetetlen része a modern marketing stratégiának. Ha megfelelően csinálod, akkor igenis sok embert érhetsz el, viszonylag könnyen. Mi sem mutatja ezt jobban, mint a Netflix folyamatos terjeszkedése a Facebookon, Instagramon és Twitteren.

Mi a fő stratégiájuk? A humor. Noha a humor manapság elég megosztó tud lenni, a streaming szolgáltató mesterien űzi a mémek használatát. Ez azért is jó, mert egyrészt közelebb kerülnek a rajongókhoz, másrészt hétköznapi problémákkal azonosulnak, nem pedig egy szolgáltatást próbálnak meg eladni. Másokkal ellentétben autentikus hangnemet ütnek meg és az emberek pont ezért szeretik őket.

Mi a tanácsunk? Ha tudod, akkor integráld be te is a mémeket a vállalkozásodba. Valamint találd meg azt a hangot, amivel közvetlen kapcsolatot tudsz majd ápolni a követőiddel.

A weboldalunkon számos közösségi médiával kapcsolatos cikket találhatsz. Nézd meg azokat is!

FutureManagement - Egy epizód és még egy. Valószínűleg ez jut mindenkinek eszébe a Netflix-ről. De a szolgáltató sokkal több, mint darálható sorozatok és filmek tömkelege. Mai cikkünkben nézzük meg a legjobb Netflix marketing tippeket!

ÚTRAVALÓ – EZEKET RAKTÁROZD EL A NETFLIX MARKETING ÖTLETEIBŐL:

  1. Hozz létre személyre szabott tartalmakat és próbáld meg ezeket szegmentálni!
  2. A weboldalad legyen felhasználóbarát!
  3. Ne felejtsd el a hírlevelek erejét!
  4. Használj SEO-t!
  5. Optimalizáld a közösségi médiád!

Meríts ihletet ezekből a stratégiákból és kezdd el már ma beintegrálni őket a vállalkozásodba. Most már Te is tudod, hogy hogyan lehetsz olyan sikeres, mint a Netflix! 😉

v

Kérdésed van? Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!

Fontos, használható, eladást növelő tippek, trükkök, infók, tanulmányok, arcok.

Iratkozz fel most!
Digitális bennszülöttként a tartalomgyártás a feladatom a FutureManagement-nél. Közel állnak hozzám a különféle kontent trendek, amelyet próbálok a mindennapjaimba is beintegrálni.