Tudod, melyik az a platform, amelynek több, mint 1 milliárd aktív felhasználója van minden hónapban világszerte? Amelynek a felhasználói legalább egy vállalkozást biztosan követnek? Hát persze, hogy az Instagram!
A vállalkozások számára már elengedhetetlen, hogy aktívak legyenek a közösségi oldalakon, melyek segítségével könnyebben tudnak kommunikálni a célcsoportjukkal és növelhetik népszerűségüket. Sokszor nehéz kitűnni a tömegből, de nem lehetetlen!
Te is szeretnél új Instagram-követőket szerezni és a vállalkozásodat az egekbe emelni?
Szerencsére pontosan tudjuk, hogyan tudod fellendíteni a közösségi oldalad hatékonyan és okosan egyszerre.
Nincs más dolgod, mint elolvasni 12+1 tippünket, melyekkel a gyakorlatban színesítheted fiókod aktivitását. Kezdjük is el!
Íme a 12+1 tipp, amely a sikered kulcsa lehet
1. Készíts videókat!
Ahogy arról már ebben a cikkben is beszámoltunk, a rövid videók lesznek a növekedés kulcsai a közeljövőben. Az IGTV és a Reels segítségével sokkal több embert érhetsz el, mint korábban. Ha esetleg további nyomós indokra lenne szükséged, akkor itt további 7+1 érvet olvashatsz!
2. Optimalizáld kulcsszavak alapján a fiókod!
A fiókod optimalizálásánál a kulcsszavakra gondolunk. Hiszen ma már az Instagramon is ugyanúgy lehet keresni, mint a Google-ben. Ahhoz, hogy a potenciális vásárlók rád találjanak, SEO baráttá kell alakítanod a profilod. Elise Darma - az Instagram egyik szakértője - például vállalkozók ezreit tanította meg arra, hogyan növeljék vállalkozásukat egyszerűen, figyelve a SEO alapokra:
Lássuk, mire kell figyelni:
- Legyen hangzatos a profil neved!
- Használj kulcsszavakat a bio-ban!
- Használd a hashtag-eket kulcsszóként!
- Használj linkeket a bio-ban! Ajánljuk a linktree-t, vagy a Link-in bio-t.
- Ne felejtsd el megadni a képek alt text-jét (helyettesítő szövegét) sem!
3. Hozz létre IGTV sorozatokat!
Már 2020-ban megjósolták, hogy az IGTV szárnyalni fog. Igazán kreatív módja annak, hogy kapcsolatba léphess a közönségeddel. Ha még nem gondoltál arra, hogy IGTV-re is posztolj videókat, itt a remek alkalom, hogy belekezdj! Ereszd el a fantáziád! Merj elrugaszkodni a valóságtól, és hozz létre olyan tartalmakat, melyek a célközönség érdeklődését felkelthetik. Ne feledkezz meg arról sem, hogy folyamatosan kell tartalmat szolgáltatnod, így akár videó-sorozatokban is gondolkozhatsz!
4. Feliratozd a videókat!
Az elkészített videók alá tegyél feliratot! A mai rohanó világban sokszor a tömegközlekedést használva, vagy éppen ügyintézés közben várakozva görgetjük az Insta feed-et. Ilyen életszituációkban senki sem nézne meg egy videót nagy hangerővel, hogy felhívja magára a figyelmet. Azonban, ha már van alatta egy felirat, sokkal nagyobb a valószínűsége, hogy megtekintik. Mindemellett azok a videók, amelyekben feliratok is vannak, jobban megragadják és megtartják a közönség figyelmét.
5. Dolgozz mikro-influencerekkel!
A mikor-influencerekkel való partneri kapcsolat révén valóban elkötelezett közönség érhető el anélkül, hogy harcolni kellene a figyelmükért. A mikro-influencerek viszonylag kevesebb követővel rendelkeznek (10.000 – 100.000 között), és speciális érdeklődési körük miatt ismertek. Nem mindegy, hogy kivel reklámoztatjuk magunkat, hiszen az emberek azzal a személlyel fogják összekapcsolni a vállalatunk tevékenységét és személyiségét is. Sok vállalkozás azért szereti a mikro-influencerekkel való együttműködést, mert sokkal hitelesebbek és közelebbi kapcsolatot is ápolnak követőikkel, így valóban elkötelezett közönséggel rendelkeznek.
6. Népszerűsítsd fiókod más platformokon!
Hiba lenne nem megragadni az alkalmat, hogy az Instagram tevékenységedet más platformokon is népszerűsítsd. Segítségükkel nem csak a követőidet érheted el, de akár új célcsoportokat is megcélozhatsz. Arra viszont figyelj, hogy mindig alakítsd a tartalmat az adott platformnak megfelelően! Hogyan? Itt vannak a tippjeink a tartalmak kreatív újrahasznosítására.
7. Írj hosszabb leírásokat!
2020-ban is nagy sikert arattak már a hosszabb leírások, népszerűségük pedig azóta is töretlen, részben az Instagram kulcsszó kereső funkciója miatt – amit már fentebb is említettünk.
Korábban az oldal főleg a látványról szólt, azonban mára már a közönség többet szeretne megtudni rólad, a márkádról és a küldetésedről is. Ezáltal pedig oldalad úgynevezett micro-blogként is funkcionál.
A nagy cégek elsőként ragadták meg az új trendet. Te se maradj ki belőle! Ha több információt szolgáltatsz a közönségednek, erősebb és nagyobb közösséget építhetsz ki.
8. Live-ra fel!
Keltsd életre a fiókod, hisz az élő videó az Instagram jövője! A Live segítségével személyesebbé válik a márkád, hiszen élőben „találkozhatsz” a követőiddel.
Tudtad, hogy a közeljövőben ráadásul még a kereskedelmi funkciókat is kiterjesztik a Live-ra? Magyarul a nézőidnek lehetősége lesz az élő adás alatt megvásárolni a termékeidet!
Készen állsz az első Instagram Live-odra?
9. Indíts játékokat, kihívásokat!
A játékok és kihívások által követőinket arra sarkaljuk, hogy még aktívabban látogassák az oldalunkat és ismerőseiket is aktivitásra sarkallják. Nekünk nincs más dolgunk, mint meggyőzni őket arról, hogy megéri minket hosszútávon is követniük! Légy kreatív és olyan kihívást, nyereményjátékot találj ki, ami felrobbantja a közösségi oldalt.
10. Alkoss egyedi hashtag-et!
A márkahashtag egy olyan hashtag, amely egyedi a vállalkozásod számára. Ez lehet egyszerű, cégnév, kampánynév, márka vagy termék is. Remek módszer a profilod hírének terjesztésére, felhasználók által létrehozott tartalmak megtalálására és közösségépítésre.
Ösztönözd a felhasználókat arra, ha az általad kitalált hashtag-et alkalmazzák, amivel esélyük lesz megjelenni a vállalat profilján is. Ez az úgynevezett UGC – tartalom (User generated content). Mindenkinek felcsillan erre a szeme, hogy talán ő lesz az a szerencsés, aki elnyeri a megtiszteltetést. Például Birdy Grey koszorúslány-ruházati társaság arra ösztönzi követőit, hogy használják a #birdyinthewild hashtag-et, hogy esélyük nyíljon az Instagramjukon és weboldalukon való megjelenésére.
11. Csinálj mémeket!
Szürke hétköznapjainkban mindenkinek szüksége van egy kis vidámságra. A mémek segítségével mindenki azonosulni tud valamilyen életszituációval. Ha belefér a márkád arculatába a humor, mindenképpen érdemes kipróbálnod.
Hogyan készítsd el? A Canva számos sablont tár elénk, melyek megkönnyítik a feladatunkat, de ezt az oldalt is tudjuk ajánlani.
12. Színesítsd profilod egyéni IG story filterrel!
Megfelelő lehetőség azon vállalkozások számára, akik a fiatalabb generációt célozzák meg. Ne feledjük: Az Instagram-felhasználók 67%-a 18-29 éves.
Az egyedi Instagram Stories szűrő első számú előnye, hogy amikor valaki használja a szűrőt, a nézői láthatják, hogy ki hozta létre a képernyő bal felső sarkában. A Facebook tulajdonában lévő Spark AR Studio platform lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy saját interaktív AR szűrőket hozzanak létre.
Néhány példa, hogy hogyan használhatjuk fel kreatívan az egyéni AR-szűrőket:
- Coca-Cola: Digitálisan ráteszi a márka jegesmedvéjét a való világra
- Ray-Ban: Egyedi rénszarvas szűrőjével játékos módon kipróbálhatod a Ray-Ban termékeit
Ez a funkció nem csak a fiatalok szórakozása, de a márkánk játéka is lehet! Még többet olvasnál róla? Itt megteheted.
+1 Dolgozz együtt kiemelkedő márkákkal!
Egy együttműködés vagy egy közös marketing kampány ereje hatalmas lehet az üzleti életben. A hasonló gondolkodású vállalkozásokkal és márkákkal összefogva új és elkötelezett közönség ismerheti meg profilodat.
Jess Ruhfus a Collabosaurus – kollaborációs matchmaker - alapítója szavait idézve:
„Tapasztalataink szerint a márka-partnerség megduplázhatja az organikus eléréseket mindenféle pénzkiadás nélkül. És akár 25x olcsóbbak, mint a digitális hirdetések! ”
Legyen a te vállalkozásod profilja is a legnépszerűbbek között!
Ha alkalmazod ezeket a lépéseket, nagy valószínűséggel növekedni fog az Instagram követőid száma. Engedd szabadjára a fantáziád, légy kreatív és szólítsd meg az embereket a márkáddal. Fontos, hogy minél jobban megismerd vásárlóid igényeit és minőségi, hiteles tartalmakat közvetíts a közönségednek!
Ha még jobban bele szeretnéd ásni magadat az Instagram világába, ajánlom figyelmedbe ezt a cikket a legnépszerűbb fotószerkesztő trendekről! Jó olvasást!
Ha pedig bármikor segítségre lenne szükséged az online marketingben, keress minket bizalommal.