Készen állsz arra, hogy 9 bomba Instagram marketing tippel egészítsd ki a stratégiádat? Az algoritmusnak és az innovatív eszközöknek köszönhetően az Instagram továbbra is lehetőséget nyújt új közönségek elérésére és az értékesítés ösztönzésére. Éppen ezért történetmeséléstől kezdve, linkbeágyazáson át elhoztuk a legújabb és legrelevánsabb tippeket, amik segítségével Te is uralhatod a képek és rövid videók megosztásán alapuló felületet. Lássunk is neki!
1. Meséld el a történeted!
Amikor Instagram jelenlétről beszélünk, akkor semmi nem győzi le a hitelességet. Márkaként fontos tudnod, hogy nem számít mennyire ismered az algoritmust, vagy éppen mennyi hack-el tudsz többet, mint a konkurens cég, ha nincs egy jó sztorid.
A legfontosabb ugyanis Te vagy és a Te történeted, ami teljessé teszi a brand-et. A lényeg, hogy minden egyes kirakós a helyén legyen, de mindezt úgy, hogy közben hű maradsz magadhoz és a márkádhoz is. Akár influencer, akár kisvállalkozó, esetleg közszemély vagy, fontos, hogy megmutasd az emberi oldalad. Ezt megteheted például hiteles leírásokkal vagy apróbb történetekkel is. Jó Instagram marketing tipp lehet például a cégalapítás elbeszélése, egy fontos mérföldkő, vagy a csapatlétszám növelésének megosztása is.
Ha nem akarsz erről külön bejegyzést írni, akkor az Instagram Stories funkciója is kiváló lehet. Ezáltal ugyanis gyorsan, interaktív módon tudsz betekintést nyújtani követőid számára.
Tudtad, hogy a bejegyzések 2200 karakterből állhatnak? Használd ki!
2. Élj a „link a bio-ban” eszközével!
Minden marketinges számára fontos a kattintások és az eladások számának növelése: ez az Instagram-on is így van. Erre pedig kiválóak lehetnek a különféle „link a bio-ban” megoldások. Ugyanis a bio-ban található linkek vitathatatlanul az egyik legjobb módja annak, hogy forgalmat generálj Instagram-ról a kívánt termékre, weboldalra vagy blogcikkre. Ráadásul a használata is egyszerű.
A legismertebbek:
Linkin.bio a Later-től
Ez az eszköz egy aloldalt hoz létre, ahol az Instagram profil feed-jében található felosztással megegyezően jelennek meg ugyanazok a képek, azonban itt rájuk is lehet kattintani. Minden feltöltött képhez lehet linket társítani.
LinkTree
Ez inkább arra jó, hogy összegyűjtse az összes többi közösségi média profilt, hasznos linkeket, blogcikkeket, újdonságokat, amik kellhetnek egy oldalnak. Itt be lehet állítani, hogy a linkek milyen sorrendben jelenjenek meg, így legfelülre mindenképpen az kerüljön, amire fel szeretnéd hívni a figyelmet.
Tap.Bio
Ez az eszköz a Linkin.bio és a LinkTree kombinációja, ahol több Instagram bejegyzés található egymás mellett, plusz kattintható linkek is vannak.
3. Legyél konzisztens a témáiddal!
Itt jöhet szóba a már oly sokszor emlegett USP, vagyis a Unique Selling Proposition. A USP különböztet meg ugyanis a versenytársaidtól. Ezt érdemes mindig hangsúlyozni. Éppen ezért elengedhetetlen, hogy legyen legalább 3-5 olyan „alappilléred”, amelyről a márkád következetesen beszélni fog.
Ezek a pillérek nemcsak abban segítenek, hogy tisztán lásd a piaci rést, hanem a tartalomtervezési folyamatot is sokkal egyszerűbbé varázsolják. Ugyanis ahelyett, hogy az utolsó pillanatban fáradoznál a posztok létrehozásával, az allappilléreid segítségével stratégiailag felépítheted akár egy hónapra előre a tartalmaidat.
Ráadásul a következetes tartalmak használata az Instagram algoritmusa számára is értékes lehet. Így mindenképpen érdemes konzisztens lenni a témáiddal!
4. Hozz létre mémeket!
A mémek az online kommunikáció egyik legfontosabb módszerévé váltak az utóbbi időben. Több kutatás szerint a 13-35 évesek 55%-a hetente küldözgeti őket ismerőseiknek.
Minden kontent ugyanazt a célt szolgálja: közösséget építeni, márkaismertséget teremteni és forgalmat generálni. A mémek segítségével ezt szórakoztató és könnyed módon érheted el. Így használd őket Te is bátran! Ha a többi pontunkat nem implementálod, ezt az Instagram marketing tippet érdemes fejben tartanod.
5. Optimalizáld a profilodat!
Az egyik legjobb (és legkevésbé használt) módja a követők számának növelésére az Instagram-profil optimalizálása. Ha már van egy nehezen kitalált neved, akkor ne felejtsd el kitölteni a leírást sem! Itt koncentrálj arra, hogy mi a szakterületed, milyen iparágban tevékenykedsz, kiket célzol meg, milyen megoldásokat kínálsz, és milyen hashtag-eket használsz.
6. Rejtsd el a hashtag-eket a kommentjeidben!
A hashtag-ek használata nagyban hozzájárul az eléréshez és az elköteleződéshez, legalábbis ha az Instagram marketing taktikákat nézzük, akkor biztosan. Az Instagram lehetővé teszi, hogy posztonként legfeljebb 30 hashtag-et használj, de ezek a bejegyzésekben rendezetlenül nézhetnek ki.
Ezt úgy orvosolhatod, ha a hashtag-eket nem a bejegyzés szövegében, hanem az első hozzászólásodban szerepelteted. Legyél ezzel is konzisztens, és a márkádra jellemző „fő hashtag-eket” minden egyes bejegyzésedben használd!
7. Legyenek lapozhatós posztjaid!
Ha azt szeretnéd, hogy tartalmaid hosszú életűek legyenek, akkor a lapozhatós posztok kiválóak lehetnek számodra.
Miért? Azért, mert ha egy követő nem foglalkozik a bejegyzéseddel először, amikor látja, akkor még következő alkalommal újra találkozhat vele. Ha először valaki nem köteleződik el a bejegyzésed mellett, akkor az újonnani alkalmazás megnyitás során megjelenhet a lapozós poszt második képe. Ezáltal pedig további lehetőségeket kapsz, hogy elnyerd a figyelmüket.
Tudtad, hogy videókból is készíthetsz lapozhatós bejegyzést? Ez egy kiváló Instagram marketing fogás lehet! Az is jó ötlet, ha képeket animálsz be és videónként, lapozhatós posztba töltöd fel őket.
8. Adj hivatkozást történetedhez 10.000 követő alatt is!
A legújabb frissítéseknek köszönhetően most már azok is elhelyezhetnek linkeket Instagram történetben, akik eddig nem tudtak. Az eddig „swipe-upnak” nevezett funkciót ugyanis a legalább 10.000 követővel rendelkező fiókok tudták csak használni. Ezt eltörölték, és most már azok is használhatják ezt a történet-típust, akik eddig nem tudtak linket beágyazni. Használd ki Te is! Hozz létre egy történetet, és keresd a link funkciót a matricáknál!
Instagram marketing tipp: Próbáld ki ezt a funkciót minél hamarabb, és előzd meg versenytársaidat azzal, hogy élen jársz a legújabb trendekben!
9. Válaszolj a kommentekre!
A közönséggel való kapcsolattartás kulcsfontosságú. Éppen ezért elengedhetetlen, hogy reagálj a kommentekre, üzenetekre! Szentelj minden nap egy dedikált időintervallumot a kérdések megválaszolására. Ezáltal garantáltan növelni fogod a követőid elköteleződését!
Reméljük, hogy ezzel a 9 Instagram marketing tippel sikerült beindítanunk a fogaskerekeket, és máris elkezdtél azon ötletelni, hogyan lehetne jobb a saját profilod. Kíváncsi lennél még más tippekre is az Instagrammal kapcsolatban? Akkor tekintsd meg az ebben a témában készült blogbejegyzéseinket a weboldalunkon!