5 stratégia, amit Neked is el kell tanulnod az Apple marketing csapatától

Apple marketing
Olvasási idő:

Szeretjük számon venni a nagyobb cégeket, akiktől mindenki tanulhat. Ez az Apple esetén is így van, hiszen a cég már több, mint 45 éve van a piacon. A multinacionális vállalat töretlensége azonban nem marad abba. Sőt… Úgy néz ki, akármit csinál az Apple, az egyre jobban siker lesz. De vajon miért? És hogyan? Ez a legújabb termékeik megjelenése esetén is így lett. Így úgy gondoltuk, tökéletes ez az időszak arra, hogy számot adjunk a legjobb Apple marketing tanácsokról, amiket jó, ha Te is használsz a vállalkozásodnál, cégednél.

Az Apple fogadtatása elég vegyes. Vannak, akik ódákat zengenek róla, vannak azonban, akik ki nem állhatják a vállalatot. Te melyik csoportba tartozol? Úgy gondolod, hogy az Apple marketing stratégiája nem elég jó? Akkor miért van az, hogy a vállalat nagy rajongói akár órákon keresztül sorban állnak, csak azért, hogy elsőként kaparinthassák meg a legújabb termékeket? Negatív kommentek ide, vagy oda, az tény, hogy az Apple termékei megreformálták a piacot. Ez pedig a marketing stratégiájuknak is köszönhető.

Most mutatjuk, melyek a legjobb Apple marketing stratégiák, amiket Te is elleshetsz a nagyvállalattól:

Apple marketing

1. Nem a hirdetéseket helyezik előtérbe

Már többször beszámoltunk a PPC-s Google és Facebook hirdetések szerepéről. Tény, hogy ezek nagyban növelik az ismertséget, azonban az Apple nem teljesen ehhez folyamodik.

Két különböző stratégiát alkalmaznak:

1) termékelhelyezést (főleg sztárokkal, sorozatokban, filmekben),
2) valamint, a médiában való pozitív megjelenést emelik ki (pozitív visszajelzéseket felhasználóktól).

Még akkor is, ha nem rendelkezel Apple féle erőforrásokkal és büdzsével, akkor is kamatoztathatsz ebből a stratégiából. Talán nem lehetséges, hogy a termékeidet Kardashian-ok kezébe add, de mindenképpen felkereshetsz kis influencereket. Ha olyan terméked van, ami egyezik az influencer értékeivel, akkor széles közönséget érhetsz el.

Ha mégis inkább a PPC kampányokat részesítenéd előnyben, akkor használd őket okosan. Készíts egy letisztult, jól megírt landing-page-t, egyértelmű CTA-val és menj biztosra, hogy a hirdetés és az oldal szövege tökéletesen megegyezzen.

Ha további PPC tanácsokra lennél kíváncsi, akkor tekintsd meg ezzel kapcsolatos blogcikkeinket!

Apple marketing

2. Maradj távol az árcsökkenéstől!

Sok vállalkozó azt hiszi, hogy csökkenteni kell a terméke árából azért, hogy versenyképes maradjon. Ez nem teljesen igaz. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az Apple.

Az Apple marketing stratégiája ugyanis az, hogy nem csökkentik az árat… Sőt. Sokszor többet kell fizetni az Apple termékekért, mint mondjuk a versenytársaiért, akik hasonló termékeket kínálnak. Miért lehet ez? Azért, mert az Apple a termékeire és annak értékeire fókuszál csak. Ezt a felhasználók is tudják, akik boldogan kifizetik a prémium árukat, hiszen tudják, hogy mit kapnak cserébe. Ha Neked is luxus terméked van, akkor érdemes ezt a stratégiát alkalmazni.

Apple marketing

3. Legyen a marketinged és a terméked egyszerű!

A kevesebb néha több. Az Apple tudja, hogy az embereket túl sok impulzus éri. Főleg a technológia esetén. A túl sok impulzus pedig zavart okoz.

Az Apple marketing stratégiája tehát az, hogy leegyszerűsítik a weboldalukat és a szövegeiket. Ezáltal kevesebb zavart generálnak. Noha a termékeik high-tech minőségűek, a nyelvezetük nem. Szimpla, direkt mondatokat és szavakat használnak.

Jó, hogy ha Te is tagolt, felhasználóbarát weboldalt készítesz, sok whitespace-el. Használj felsorolásokat, főcímeket, alcímeket a könnyű olvashatóság kedvéért a tartalmaidban.

Apple marketing

4. Ismerd a közönséged és beszélj a nyelvükön!

Az Apple kiválóan alkalmazza a feature-benefit szerepét. Nem arra koncentrálnak, hogy milyen specifikációk vannak a termékeikben, hanem arra, hogy miért lehet a felhasználó élete egyszerűbb és jobb.

Ezzel kapcsolatos Instagram bejegyzésünket tekintsd meg itt!

A weboldaluk nincs tele szakszavakkal, hanem közérthető, hétköznapi kifejezéseket alkalmaznak. Az Apple tudja a célközönségét és ezt ki is használja. Ezt jó, hogyha Te is észben tartod.

Vegyünk egy példát! Ha idősebb a célcsoportod, akkor egyértelmű, hogy nem a weboldalra beépített chat-es funkciót fogják használni. Inkább adj nekik egy telefonszámot és egy embert, akivel beszélgethetnek. Továbbá menj biztosra, hogy a weboldalad betűtípusa elég nagy ahhoz, hogy egy idősebb ember is könnyen el tudja olvasni. Ha a fiatalabb generáció a cél, akkor pedig biztosíts nekik írásos felületet, ugyanis ők nem szeretnek telefonálni. Fontos, hogy megértsd a generációs különbségeket és a célcsoportodnak megfelelő lehetőségeket biztosíts.

Apple marketing

5. Hass az érzelmekre!

Az emocionális kötelékek kiemelése kiváló marketing stratégia. Ennek köszönhetően történetek, videók és mémek válnak virálissá.

Bizonyos tanulmány szerint ugyanis azok a tartalmak, amelyek érzelmeket váltanak ki belőlünk, azok hamarabb lesznek híresek, mint azok, amelyek nem. Ilyen lehet a boldogság, meglepődöttség, valamint a félelem is. Azonban fontos figyelembe venni, hogy a pozitív tartalmak hamarabb lesznek híresebbek, mint a negatívok. A pozitív dolgok ugyanis erősebb reakciót váltanak ki az agyból. Ez egy szimpla marketing stratégia. Így azt tanácsoljuk, hogy a kiválasztott képeid, videóid mind tükrözzenek érzelmet. Ezáltal garantált lesz a siker.

Apple marketing

Összegezzünk!

Ha a legjobb Apple marketing stratégiákat nézzük, akkor fontos, hogy a tartalmat, amiket gyártasz kellőképpen megértse a célcsoportod. A termékeid specifikációja helyett inkább emeled ki, hogy miért lesz a felhasználód élete jobb, ha a Te vállalkozásod szolgáltatásait használja. Valamint azt se felejtsd el, hogy az érzelmekre hass. Ezekkel az összetevőkkel a Te marketinged is szárnyalni fog.

További vállalatos tippekre lennél kíváncsi? Akkor olvasd el Netflix és Marvel marketing tippek cikkeinket is!

v

Kérdésed van? Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!

Fontos, használható, eladást növelő tippek, trükkök, infók, tanulmányok, arcok.

Iratkozz fel most!
Digitális bennszülöttként a tartalomgyártás a feladatom a FutureManagementnél. Közel állnak hozzám a különféle kontent trendek, amelyet próbálok a mindennapjaimba is beintegrálni.