Útmutató a home office elsajátításához 1. rész

home office
Olvasási idő:

Home office útmutató cikksorozatunkban fel szeretnénk készíteni titeket a hatékony otthoni munkavégzésre. Minden témát érinteni fogunk, ami ebben a megváltozott munkarendben szóba jöhet. Az első részben, amit most olvasol, a legismertebb tévhiteket vesszük sorba. Továbbá ellátunk egy pár olyan gyakorlati tippel, melyeket mi is nap mint nap bevetünk a siker érdkekében.

Bevezető

Habár a home office most sok céget váratlanul ért és rengetegen kényszer jelleggel kezdtek bele, nekünk ez a munkamódszer mindig is közel állt a szívünkhöz. Miért?

Mert mi a FutureManagement-nél nap mint nap azon dolgozunk, hogy az emberek munkáját minél hatékonyabbá tegyük. Hogy napról napra hatékonyabbak legyünk, mint egy csapat.

Ahogy biztosan már te is tudod, rengeteg tévhit kering a home office-szal kapcsolatban, de ugyanakkor rengeteg előnye is van ennek a munkavégzésnek. Számunkra jelenleg ezek az otthoni munkavégzés legnagyobb előnyei:

01 – Jobb a szolgáltatásunk

Az, hogy mindenki otthon van a saját környezetében és a saját tempójában tud dolgozni, rengeteg energiát szabadít fel. Olyan innovatív, vérpezsdítő ötletek születtek már eddig is a home office alatt, amikre eddig az irodában nem került sor. Gondoljunk csak a karantén mesék elindítására. A számok is azt mutatják, hogy az emberek szeretik, amit csinálunk. És ez nem jött volna létre, ha mi nem maradunk otthon.

02 – Jobbá válunk szakmailag

Ugyan sajnáljuk, hogy nem láthatjuk egymást nap mint nap, viszont azáltal, hogy egész nap itthon vagyunk, nyertünk egy kis időt. Ezt az időt minden kollégánk arra fordítja, hogy jobbá váljon a saját szakterületén. Online kurzusokat végzünk, könyveket olvasunk és folyamatosan informálódunk – nem csak az itthoni, hanem a nemzetközi történéseket is nyomon követjük.

03 – Tisztábban látjuk a célt

Nekünk nem csak az a célunk, hogy életben tartsuk az ügyfeleinket, hanem az, hogy kihozzuk a jelenlegi helyzetből a legtöbbet. Hogy ténylegesen olyan szolgáltatást és terméket tudjanak nyújtani, ami megfelel a változó elvárásoknak, prioritásoknak. Mert nem igaz, hogy az emberek nem vásárolnak. Továbbra is vanna szükségleteik, problémáik is igényeik. Mi ezeknek a kielégítésében segítünk.

Ha kíváncsi vagy, nálunk hogyan zajlik a home office, nézz be hozzánk itt.

home office

Home office tévhitek

Amikor szóba kerül a home office, rengetegen szkeptikusak. Érthetően előjönnek azok a tévhitek, amik minden főnök fejében megfordulnak. Erről már írtunk is korábban egy cikket, szóval ha érdekel a teljes lista, itt elolvashatod. Nézzünk ebből egy párat:

„Nálunk ez sosem működne.”

„Elméletben jól hangzik, de a gyakorlatban elmaradnak a meetingek és elvesznek az információk.”

„Honnan tudjam, hogy az embereim tényleg dolgoznak?”

„Próbáltuk már, de nagyon rossz vége lett.”

Igazság szerint az otthoni munkavégzés csakis akkor működik, ha felülről irányítják. A vállalati kultúrában helyet kell neki adni és sokat dolgozni azért, hogy hatékonyan működjön.

Mi a feladatod, mint cégvezető?

  • irányítani a csapatot
  • kiosztani a feladatokat
  • megszabni a határidőket
  • megszervezni és vezetni a meetingeket
  • biztosítani a szükséges eszközöket (pl. laptop, jó minőségű fejhallgató)
FutureManagement - Home office útmutatónk egy cikksorozat lesz, amiben fel szeretnénk készíteni titeket a hatékony otthoni munkavégzésre. Minden témát érinteni fogunk, ami ebben a megváltozott munkarendben szóba jöhet. Az első részben, amit most olvasol, a legismertebb tévhiteket vesszük sorba. Továbbá ellátunk egy pár olyan gyakorlati tippel, melyeket mi is nap mint nap bevetünk a siker érdkekében.

A legismertebb tévhitek – és gyakorlati tippek, hogyan kerüljük el őket

Tévhit 1. „Az otthon dolgozó emberek lusták”

Az első tévhit azon alapszik, hogy ha fizikailag nem látsz valakit az asztalánál ülni és pötyögni a gépen, akkor az igazából otthon biztos, hogy semmit sem csinál.

Valójában bárki ellustulhat, ha a főnök nem megfelelően kommunikálja a feladatokat és nem jól szabja meg a határidőket. Azonban ha a dolgozó tudja, hogy mit miért kell csinálnia (célok), és mikorra kell elvégeznie (határidő), biztos, hogy nem válik naplopóvá – függetlenül attól, hogy hol ül – az irodában vagy a kanapén. Azok a csapatok, ahol elismerik az eredményeket, mindenhol sikeresek lesznek – legyenek a Föld bármely pontján.

FutureManagement tipp: minden nap kommunikáljatok és készítsetek heti terveket!

Soha ne dolgozz az ágyból!

“Amikor elkezdtem távolról dolgozni a Buffer-nek, elhatároztam, hogy soha, semmilyen körülmények között nem fogok az ágyból dolgozni. Miért?

  • este nehezebben megy majd az alvás, mert az ágyban dolgozás csökkenti a mentális asszociációt a hálószobád és az alvás között.
  • mindig úgy érzed majd, hogy dolgoznod kell és nem lesz egy hely, ahová elvonulhatsz, mikor pihenésre vágynál.
  • csökkenni fog az alvásminőséged, ha elalvás előtt sokat nézed a monitort.”

Hailley Griffis, Future of Work Marketer, Buffer

És ha nekünk nem hiszed el, hogy nem érdemes ágyban dolgozni, olvasd el ezt a friss cikket a témában.

FutureManagement - Home office útmutatónk egy cikksorozat lesz, amiben fel szeretnénk készíteni titeket a hatékony otthoni munkavégzésre. Minden témát érinteni fogunk, ami ebben a megváltozott munkarendben szóba jöhet. Az első részben, amit most olvasol, a legismertebb tévhiteket vesszük sorba. Továbbá ellátunk egy pár olyan gyakorlati tippel, melyeket mi is nap mint nap bevetünk a siker érdkekében.

Tévhit 2. „A dolgozónak bizonyítania kell, hogy dolgozik.”

Sok munkavállaló úgy érzi home office-ban, hogy folyamatosan bizonyítaniuk kell. És cserébe a főnökök ezt el is várják. Bizonyítani, hogy dolgoznak, hogy igenis ott ülnek a gépnél és a feladatukat végzik. A munkavállalók ilyenkor úgy érzik, minden beszélgetésnél jelen kell lenniük, mindenhez hozzá kell szólniuk pár percen belül.

Ez a nyomás viszont nem kívánt stresszhez vezet, ugyanis ahelyett, hogy elmélyülnének a munkájukban, folyamatosan az értesítéseket lesik és azon aggódnak, vajon megfelelően teljesítenek-e.

FutureManagement tipp: Beszéljétek meg a munkatársakkal, hogy ki mikor vonul el az online világ elől és vált offline üzemmódba. Mindenkinek kell egy kis idő a szakterületén való elmélyüléshez, szóval adjátok meg egymásnak ezt az időt idegeskedés nélkül!

Ha főnök vagy, el kell fogadnod a tényt, hogy az otthon dolgozó kollégák ugyanúgy felkelnek reggel és leülnek az asztalukhoz, mint a megszokott munkanapokon. Maximum az ingázást hagyják ki. Bízz bennük!

Tévhit 3. „A home office tönkreteszi a munkahelyi kultúrát”

Épp ellenkezőleg! Habár sokan félnek attól, hogy a munkahelyi közös kávézások és ebédek nélkül összeomlik a munkahelyi kultúra, mi úgy gondoljuk, hogy a 21. században ez már nem lehet kifogás! Minden eszköz adott arra, hogy fenntartsátok a kapcsolatot és új szintre emeljétek a munkahelyi kultúrát!

FutureManegement tipp: mi minden nap végén elmondjuk a napi pozitívat egymásnak a Facebook csoportunkban és minden pénteken virtuálisan koccintunk a héten elért eredményekre.

FutureManagement - Home office útmutatónk egy cikksorozat lesz, amiben fel szeretnénk készíteni titeket a hatékony otthoni munkavégzésre. Minden témát érinteni fogunk, ami ebben a megváltozott munkarendben szóba jöhet. Az első részben, amit most olvasol, a legismertebb tévhiteket vesszük sorba. Továbbá ellátunk egy pár olyan gyakorlati tippel, melyeket mi is nap mint nap bevetünk a siker érdkekében.

Tévhit 4. „A home office-ban dolgozók egész nap elérhetőek”

Könnyű lehet azt feltételezni, hogy ha valaki mindig otthon van, akkor bármikor kész válaszolni egy-egy munkaemailre, hiszen csak pár perc az egész. Ez azonban egy téves feltételezés.

A sikeres home office egyik alapszabálya a szigorú munkaidő betartása – természetesen személyre szabva. Mit jelent ez? Mindenkinek megvan a lehetősége a munkaidő rugalmas beosztására, ahogy az a bioritmusához a leginkább illik.

Viszont fontos, hogy a napi 8 órát betartsuk és ne essünk abba a hibába, hogy a gyerek fürdetése közben, vagy az esti sorozatunk szünetében is munkahelyi emailekre válaszolunk. A magánélet-munka egyensúlyát home office-ban könnyű felborítani, ezért kiemelten figyeljünk oda rá!

Oszd be az idődet!

“Otthon dolgozni azt jelenti, lesz egy csomó csendes pillanatod arra, hogy igazán elmélyülj a munkádban. De az elmélyülés izgalmas! Építs be 5 perces szüneteket a napodba: igyál egy kávét, simogasd meg a kutyád vagy hívd fel anyukádat. Vigyázz magadra, így még pénteken is élvezni fogod az én-időt.”

Sa­ah Goff-Dupont, Principal Writer, Atlassian, remote from Minnesota

Mi vár a home office útmutató következő részében?

A 2. rész fő témája a kommunikáció és az együttműködés, hiszen a megfelelő kommunikáció a hatékony otthoni munkavégzés alapja. Ha kíváncsi vagy, milyen alapelveket kell betartani, hogy hogyan lehet gördülékeny egy online meeting, vagy, hogy mikor érdemes inkább a chat-et választani, olvasd el itt.

Ha érdekel, mi hogyan csináljuk a home office-t, nézz be hozzánk itt.

v

Kérdésed van? Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!

Fontos, használható, eladást növelő tippek, trükkök, infók, tanulmányok, arcok.

Iratkozz fel most!
Érdekes ügyfelek, izgalmas projektek. A csapat pedig a szívem csücske. Én ezért szeretek itt dolgozni. ❤️ #FutureManagement #FMCREW